ErikCartmen píše:Ahoj, můžete mi poradit postup, jak správně čistit a kam patří a hlavně kam nepatří olej u SFP9? V tom "cizím" návodu to nedávám a v Českém dvojlistů jsou jen obecné věci. Zatím čistím jako CZ75...
Nerikam, ze tohle je nejlepsi zpusob nebo nejspravnejsi, ale snad to neni uplne spatne.
Ja cistim naseldovne.
1, 2, 3 a 4 jsou jasny. Na techto railech jezdi zaver. Na tyhle casti se da pouzit i PTFE olej (na rozdil od casti kde by se kovove casti zahrivaly na vyssi teploty). Tohle nepouzivam uplne pravidelne, vetsinou normalne staci ballistol (nebo ekvivalent co bezne pouzivas).
Myslim, ze o 5 se opira striker, kdyz je zbran natazena. Trochu tohle vzdycky maznu, aby vrsek zustal mastny.
6, slide catch na vnitrni strane. Posunu ho nahoru tak aby vnitrni cast vylezla zpoza ramu, trochu maznu (zlehka).
7 je soucast spoustove soustavy. Kdyz zmacknes spoust s prazdnym ramem tak uvidis jak se to pohybuje. Obcas trochu maznu tak aby plosky, kde se dotykaji pohyblive casti.
1, pruzinu v podstate striknu ballistolem na zacatku a necham bokem. Pred skladanim jenom dosusim tak abytam nezustavaly kapky oleje, ale cela soustava muze zustat klidne mastna.
2, prejizdi po nabojich v zasobniku (a pak predni cast pak natahne prvni do komory kdyz je zaver uplne vzadu). Trochu mastny aby to zustalo, ale ne nejak moc.
3, vnitrni cast kolejnic na kterych jezdi zaver. Mazu namocenou vatovou tycinkou. Mastny uz mame 1-4 z prvniho obrazku.
Na hlavni je videt jakoby "oderka" od zaveru. Tohle se da namazat i na zaveru pri vytazene hlavni. Zase nechavam zlehka mastny. Tohle je trochu problemovejsi misto. Hlavne pri noseni se pak na predni casti (na casti mezi hlavni a pruzinou na venkovni casti zaveru) usazuje trochu neporadek. Neni to az takova tragedie, jednou, dvakrat to staci otrit a neni problem.
Zatim mam nastrilenych odhadem tak 3-4 tisice, takze ne az tak moc, ale zatim bez zavad. Cistim po uplne kazde strelbe, i kdyz to jsou i treba jenom 2 zasobniky.