CZ 600

Sportovní, lovecké, "odstřelovačky" a další
Také jednoranné nebo vícehlavňové dlouhé zbraně


stip
Příspěvky: 179

Příspěvek#61 » čtv 5. kvě 2022, 20:52

No jo, ale jestli tomu dobře rozumím, tak ta hlaveň není nijak axiálně aretována a drží jenom svěrným spojením. Takže pokud se ty šrouby časem povolí (což se teoreticky může stát, ulpí na nich mazivo třeba atd.) tak si může střelec hlaveň tím závěrem vyrazit ze zamykacích ozubů (přebíjené střelivo s špatnou délkou). Přitom stačilo jeden z těch šroubů udělat delší a na hlavni ho nechat zapadnout do nějakého zápichu.



Letec 12
Příspěvky: 1861

Příspěvek#62 » čtv 5. kvě 2022, 21:21

Souhlasím, opravdu nepovedená konstrukce, kdy to drží jen třením. To není dobré. Kdyby tam byl aspoň částečně zapuštěný kolík, nebo použili lícované šrouby a ty to jistily jak proti pootočení tak i proti vysunutí, tak by to bylo OK. Tohle si říkalo o průšvih. Je vidět že konstruktéři nemají zkušenosti a vývoj je uspěchaný.



LordSalix
Příspěvky: 456

Příspěvek#63 » čtv 5. kvě 2022, 22:16

A to se ta konstrukce kupodivu ani nestihla dožít toho, že se tam něco začne vymačkávat a teprve pak dojde k průseru. U CZUB je to vždycky obojí. Jak špatná konstrukce, tak nekvalitní materiál.



stip
Příspěvky: 179

Příspěvek#64 » pát 6. kvě 2022, 07:10

Tam je počítáno s tím, že když není hlaveň s pouzdrem ve správné vzájemné poloze, tak se nepodaří závěr uzamknout a nevystřelí to. Patrně ale existuje případ kdy jo a řeší se to zalepením šroubů ... ach jo.



kolemjdoucí
Příspěvky: 724

Příspěvek#65 » pát 6. kvě 2022, 07:23

https://www.youtube.com/watch?v=8XIzPQwatXA
Tady se říká, že šrouby upevňující hlaveň mají tendenci se uvolňovat a pak dole v diskusi se spekuluje (?), že to budou zalepovat vysokoteplotním loctitem.



Letec 12
Příspěvky: 1861

Příspěvek#66 » pát 6. kvě 2022, 08:12

Jak je možné, že glock to zvládl bez šroubů.. tudy vede cesta!
Ne, že tam narvu tři nezajištěné imbusy a bláhově doufám, že se nepovolí..



Střelec
Příspěvky: 1279

Příspěvek#67 » pát 6. kvě 2022, 08:33

Glock vyrábí kulovnice? Technicky vzato mě nenapadá z hlavy kulovnice, kde by nebyly nějaké šrouby vůbec použity, samozřejmě nemyslím jen uložení hlavně,ale obecně. Tolik k porovnání s Glockem. Dostatečně spolehlivé a jednoduché uložení hlavně samozřejmě možné je a i lepším, bez šroubovým, způsobem. Ale většinou jsou taková řešení příliš robustní. Viz kulomety, kde to je děláno taky na jinou zátěž. Osobně se mi líbí výměna hlavně na AUG, ale jak to zakomponovat do lehké a úzké kulovničky, je otázkou. Osobně mi přijde řešení CZ600 dost nešťastné. Nekoupil bych si to.



Letec 12
Příspěvky: 1861

Příspěvek#68 » pát 6. kvě 2022, 11:16

Srovnání s Glockem (jehož řešení je všem známé) slouží jako ukázka jednoduchého a funkčního řešení, kdy do sebe vše snadno zapadá a není třeba spoléhat na šroubečky nebo nějaké pokoutní řešení, co vypadá dobře v CADu, ale v praxi očivodně nefunguje. U CZ600 by stačilo (jak ostatně naznačil stip), kdyby prostřední šroub hlaveň fixoval do vybrání a zároveň bránil jejímu pootočení (lícovaný šroub). Hlaveň by nešlo nasadit špatně! Toto řešení se mi jeví jako schůdné a jednoduché řešení problému. Dělat uchycení jako u kulometu jsem nenavrhoval, protože u lovecké pušky není požadavek na rychlou výměnu.



Hillman
Příspěvky: 13

Příspěvek#69 » pát 6. kvě 2022, 11:31

Letec 12 píše:Souhlasím, opravdu nepovedená konstrukce, kdy to drží jen třením. To není dobré. Kdyby tam byl aspoň částečně zapuštěný kolík, nebo použili lícované šrouby a ty to jistily jak proti pootočení tak i proti vysunutí, tak by to bylo OK. Tohle si říkalo o průšvih. Je vidět že konstruktéři nemají zkušenosti a vývoj je uspěchaný.


Pánové,
ad nepovedená konstrukce: považuji za nevalidní argument. Pro vysvětlení použiji analogii s autem: kdo mění pneu letní za zimní, utahuje šrouby. Tyto drží třením. Každý to chápe, nikdo nevidí problém. Mnoho lidí si to provádí samo-domo výměnou, kde je problém?

Opravdu někdo z Vás obviňuje automobilku, v případě nedotaženého šroubu u kola?

H.



Letec 12
Příspěvky: 1861

Příspěvek#70 » pát 6. kvě 2022, 11:39

Když už chceš argumentační faul, tak neznám automobilku, která by ty šrouby při výrobě dotáhla špatně a upadávaly jí kola za jízdy!



vgj
Příspěvky: 582

Příspěvek#71 » pát 6. kvě 2022, 11:45

Popravdě jediné co mi vadí je to rozhodnutí o povinném zalepení šroubů.
Pokud by to bylo jen nedotažení tak stačí péči jen provést dosažení. Případně doplnit to jen nějakým lehkým pojištěním. Ale úplné zalepení mne za A štve, za B přivádí na myšlenku že je zde větší konstrukční problém.

Furt přemýšlím zda vrátit nebo zalepit... a pomalu převažuje směr vrátit.



vgj
Příspěvky: 582

Příspěvek#72 » pát 6. kvě 2022, 11:47

Letec 12: Toto upadlo ve fabrice... co vím ze škodovky tak kolo nebo náprava občas upadly.. ve fabrice.



Hillman
Příspěvky: 13

Příspěvek#73 » pát 6. kvě 2022, 12:00

Letec 12 píše:Když už chceš argumentační faul, tak neznám automobilku, která by ty šrouby při výrobě dotáhla špatně a upadávaly jí kola za jízdy!


kolik znáš automobilek, jejich výrobních procesů a míry vnitřní nekvality?
kolik informací máš o kolika incidentech?
já znám...

původní argument byl špatné konstrukční řešení, to jsem srovnal se spoustou jiných (technicky stejných) řešení, kde to jako problém nikdo nevidí.


H.



JirkaCV
Příspěvky: 393

Příspěvek#74 » pát 6. kvě 2022, 12:22

Problém je v tom, že třeba já bych se tý flinty už napořád bál, i kdyby mi to zalepili lepidlem samotnýho Alessandra Scotty.
Asi nebudu jediný, proto ta možnost vrátit.



Hillman
Příspěvky: 13

Příspěvek#75 » pát 6. kvě 2022, 12:31

JirkaCV píše:Problém je v tom, že třeba já bych se tý flinty už napořád bál, i kdyby mi to zalepili lepidlem samotnýho Alessandra Scotty.
Asi nebudu jediný, proto ta možnost vrátit.


to chapu, ale je to stejne jako s tim autem.
bojis se jezdit, kdyz si soused nedotahne srouby na kolrch na jeho aute?
H.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host