únik spalin

Black Powder a vše co k tomu patří
Uživatelský avatar
Drahoun
Příspěvky: 78

Příspěvek#1 » stř 7. čer 2017, 20:27

Dříve jsem tomu nevěnoval pozornost, ale zaregistroval jsem, že mezi drumem a pistonem mi unikají spaliny z hlavně a dost znečišťují jednak okolí pušky a částečně pronikají i do zámku, kde znečišťují mechanizmus. Co je ale horší tak to, že má piston opálené, poškozené závity a tím že se spaliny dostávají i na jeho závity jde jeho demontáž poněkud ztuha. Kolikrát mám strach, že strhnu závit. To samé se mi stalo i po výměně pistonu za nový.
Při pohledu na piston zboku je vidět, že dosedací plocha pistonu je asi milimetr nad výbrusem na drumu a je vidět i jeho závit. Nevím jak je to u jiných pušek (zda je to normální jev), ale tak jsem si říkal, že na drumu vypiluju širší plošku neboli sedlo, aby si do ní piston sedl celou svou plochou a nebyl vidět závit. Jen nevím, jestli udělám dobře. Asi bych musel piston ještě vypodložit, protože by tím byl hlouběji zasunutý do drumu a jeho okrajový závit by byl ještě víc "zaliskaný" spalinami a nemusel bych ho pak vyšroubovat vůbec. Tak nevím.

Uživatelský avatar
Igrlik
Příspěvky: 202

Příspěvek#2 » stř 7. čer 2017, 20:41

Omotaj závit silikónovou tesniacou páskou!

Uživatelský avatar
Drahoun
Příspěvky: 78

Příspěvek#3 » stř 7. čer 2017, 21:09

No to nevím jestli bych si pomohl. To by byl spoj na věky věkův, ne ? :-)



mikymoto
Příspěvky: 997

Příspěvek#4 » čtv 8. čer 2017, 09:18

Silikonovou neznám, ale na motorkách jsme na dotěsňování podfoukávajících výfuků používali teflonovou pásku. Na studeným motoru se do závitu namotal kousek pásky, nasadil se výfuk a převlečná matice se zašroubovala na ten závit s páskou. S rozebráním jsme nikdy následně problém neměli a když se zvolila správný tloušťka (počet návinů), tak to těsnilo pěkně. Provozována na veteránech dvoutaktech, takže samej olej a karbon ;)
A ten teflon by s vysokejma teplotama problém mít neměl. Těžko se popisuje chování tý pásky - bylo to něco jako tuhá plastelína. když jsi zatáhnul, tak se to natáhlo a zůstalo natažený (nebylo to elastický). Díky tý plasticitě to nemělo problém dotěsňovat závity. Něco jako koudel ale lepčí. Třeba s by Ti pomohlo tohle.

Uživatelský avatar
Igrlik
Příspěvky: 202

Příspěvek#5 » čtv 8. čer 2017, 10:13

miky má pravdu - teflónová (nedostatok sústredenia a nočná hodina spôsobili môj omyl - ospravedlňujem sa) :?

Uživatelský avatar
peggy
moderátor
Příspěvky: 918

Příspěvek#6 » čtv 8. čer 2017, 14:40

Teflonová páska je fajn, řeší to skvěle mj. právě tu snadnou demontáž.

Uživatelský avatar
blecha.z
Příspěvky: 59

Příspěvek#7 » čtv 8. čer 2017, 17:30

Drahoun - nikdo tady neřekl, že ten spoj je na věky věkův. Čti to důsledně - USNADŇUJE demontáž. To černé svinstvo a nápek řeší všichni předovkáři. A koukal bys, jaký je problém demontovat dnový šroub u in-line pušky po jednom odpoledni na střelnici. Nepomohla ani měděná pasta.
Na závit pistonu se nemotá kus teflonové pásky, ale jen JEDEN závit. To stačí. Piston je od oleje, ustřihneš kousek pásky a nasadíš na piston,omotáš tak, aby se páska utahovala. Zašroubuješ. Stejně ti plyny budou ucházet, ale ten teflon je mezičlánek mezi kovem drumu a kovem pistonu.
Piston pak stačí povolit o kousek, položit do kýblu s vodou. Nečistoty se odmočí a jde to demontovat lehce, nebo ne lehce, ale jde to.

Uživatelský avatar
Drahoun
Příspěvky: 78

Příspěvek#8 » pát 16. čer 2017, 11:56

Nakonec jsem teda v drumu vypiloval širší dosedací plošku,sedlo, do kterého piston svým vějším průměrem sedne celý. Abych zachoval jeho původní výšku a nebyl utopený v drumu, tak jsem pod něj dal mosaznou podložku. Závity už nejsou vidět a nedochází k průniku spalin kolem závitů, které se předtím opalovaly. Teda ne 100%ně, ale nemám začouzený vnitřní mechanismus kohoutu pod hlavní. A na funkci to nemá vliv, jak jsem zjistil při střelbách.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host