Přežití a soběstačnost při rozvratu společnosti



Erix
Příspěvky: 874

Příspěvek#2806 » úte 19. lis 2024, 18:25

Sobiho píše:Proto jsem psal "teoretická skladovatelnost" dle ČSN 65 6500. Pohonné hmoty podle ní neztratí svou kvalitu až 2 roky, pokud: jsou uchované v certifikovaných nádobách bez přísunu vzduchu, odstíněné od denního světla a teploty 10-20°C. Ale za 3 měsíce od natankování nelze garantovat složení dle ČSN EN 228.

Proto jsem psal to důležité slovo TEORETICKY !!!


Zdar, kupte si VIF, nadávkujte dle návodu + klidně před použitím dejte dávku zase a na bio sr..ky kašlete. No, není to 100%, ale motory jedou dál a není problém, takže jako konzervant asi dobrý.



mission
Příspěvky: 392

Příspěvek#2807 » úte 19. lis 2024, 18:29

kupte si 100 oktanový benzín (Verva 100,...) kde nejsou ty rozkládající se bio šmakulády, ale syntetická náhrada a máte po starostech. Motorkáři snad nic jiného ani netankují.



Erix
Příspěvky: 874

Příspěvek#2808 » stř 20. lis 2024, 13:15

No, tak Verva100 či OMV100 je řešení, ale na "větší syslení" za dobrý peníz je VIF konzervant super.



MojeTikka
Příspěvky: 2091

Příspěvek#2809 » stř 20. lis 2024, 16:52

Nikde jsem nenasel technickou specifikaci VIFu, ktera by nejak prokazovala zvyseni skladovatelnosti benzinu. Vsude je rec o zlepseni behu motoru.



MojeTikka
Příspěvky: 2091

Příspěvek#2810 » stř 20. lis 2024, 17:08

Hm, pri porovnani technickych listu stabilizatoru benzinu, tak ve stabilizatoru paliva je cca 80 % isoalkanu, ktere vazou sracky (voda, ethanol, etc...), zatimco ve VIFu je predevsim polyether. Ten hlavne zlepsuje zapaleni smesi. Podle mne konzervacni schopnost nema, ale dohani to tim, ze zlepsi zapalnost. Pokud ovsem v palivu budou nejaky usazeniny, tak nevim, jestli si s nima poradi.



Erix
Příspěvky: 874

Příspěvek#2811 » stř 20. lis 2024, 18:10

Tak i s obyčejným benzínem z Benziny jsem neměl problém po cca 3-4 letech u kroviňáku, zahradní technika je velmi náladová, ale pravda ne tak složitá jako auto. Starší benzín s VIFem auto taky vzalo, takže asi pohoda. Samotné skladování dost hraje roli -> já měl kanystr pěkně uzavřený (plast) a v teplé suché garáži, takže asi ani zvodnatět nemohl. Pokud má někdo prepper úmysly, tak stejně bude řešit elektrocentrálu a ta to pobere a do auta bude lít, kde co -> musí mít starou šunku, bez nějakých super elektro ptákovin, takže takovému karburátoru-SPI-MPI to bude jedno, horší bude přímý střik benzínu, nebo CR u nafty (doporučuji staré TDI 1.9 u VW, to jede i na olej.) :lol:

Na zazimování techniky na benzín se doporučuje Aspen benzín.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: harald a 2 hosti