Sa.58 (858) jako zbran na obranu

Uživatelský avatar
gunslinger
Příspěvky: 31

Příspěvek#1 » čtv 10. říj 2013, 11:15

Zdravím. Jsem nováček s blbejma napadama, ale čistě teoreticky by bylo možné pouzit kosu jako zbran na obranu otázka zní jak skrytě nosit např. na rybách? Schovaná v pouzdre vedle křesilka nebo schovaná v bivaku (cca 3-5 kroků) vim že nejlepší by byla krátká ale když je tu ta možnost branit se kosou proč ji nevyužít? ( hlavně je to extra levná a spolehlivá záležitost

Uživatelský avatar
MarK
moderátor
Příspěvky: 3264
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#2 » čtv 10. říj 2013, 11:21

Proč ne? Kromě očividných problémů se skrytým nošením je to velká a při tahání ze skrytého nošení neohrabaná zbraň, tudíž velmi nepraktická pro tento účel. Druhak je náboj tak výkonný, že prostřelí kdeco a jeho dostřel je také ohromný, tudíž by snadno mohlo dojít k újmě třetí osoby.
No a závěrem si jsem celkem jistý, že u soudu by se dost blbě obhajovalo, že tu kosu měl držitel při ruce jen pro případnou obranu a ne plánovaně. (z pohledu zákona je v oprávněných případech samozřejmě možno bránit se čímkoli, ale soud to pak bude posuzovat z různých úhlů pohledu)

Byla tato otázka opravdu míněna vážně?? Proč by to někdo dělal?

Uživatelský avatar
gunslinger
Příspěvky: 31

Příspěvek#3 » čtv 10. říj 2013, 11:35

Nebyla, říkám nováček s blbejma nápadama a čistě teoreticky. Na rybách nevidím problém v pomalém a neohrabanem taseni protože se na útočníka mužů s předstihem připravit. Výkon naboje beru jako plus a zranění třetí osoby by asi nehrozilo vzhledem k tomu že nechytam v zastavenych lokalitach ale většinou v hluboké přírodě ( ale jeden nikdy neví že, třeba zbloudilej houbař) jde hlavně o to že si musim nákup kosy něak zdůvodnit:-) přeci si nemůžu koupit zbraň jen na střelnici ;-) asi nejlepší možnost říct že je na obranu přitom vibita doma a za pasem glock