Hospoda aneb meleme 5. pres 9.

Uživatelský avatar
Sedmej
Příspěvky: 2303

Příspěvek#3556 » stř 30. led 2019, 15:33

cipis: Jasně, že slušných je nepoměrně víc. Ale nebudeš zamykat auto protože zlodějů aut je v populaci minimum?

Uživatelský avatar
audis
Příspěvky: 2181

Příspěvek#3557 » stř 30. led 2019, 16:27

Právě že je jedno pako na 500 vozidel, co potkáš. To považuji za velmi příznivé číslo.



ViralWinter
Příspěvky: 619

Příspěvek#3558 » stř 30. led 2019, 16:28

Schmudla: No jo, ale to je Aktuálně. To jsou aktivisté, ne novináři.



cipis
Příspěvky: 1155

Příspěvek#3559 » stř 30. led 2019, 18:14

Sedmej, zamykat auto a někde jezdit nesmyslně (třeba) pomalu, to jsou sakra rozdíly. Jestli si zamknu auto, je to moje věc, můj problém. Kdežto pako za volantem ovlivňuje všechno okolo. A nemusí to být stréc, co sotva jede 70 tam, kde se dá jet 2x rychleji. Osobně si myslím, že řada nehod, u kterých je napsáno "vysoká rychlost", tak je právě tím, že naopak tam někdo jede příliš pomalu, zdržuje, porušuje plynulost provozu, no a někdo to nevydrží a předjede tam, kde by normálně ani nepředjížděl, kdyby ho někdo takto nebrzdil. Vysokou rychlost pokutují všude, ale zbytečnou pomalou jízdu, tak to jsem hodně dlouho neslyšel. Chápu, že se má rychlost přizpůsobit zejména svým schopnostem, ale je tam i v dalším odstavci hned, že nesmí jet bezdůvodně pomalu. A na rovné suché silnici jet 60-70 km/h rozhodně považuji za bezdůvodně pomalou jízdu, byť má plato vajíček za sedadly a půllitry na očích. A když je mi blbě nebo nevidím, tak nemám jet vůbec. Jenže tohle jsem na živo ještě nikdy neviděl, že by někdo dostal pokutu za pomalou jízdu.



Citrón
Příspěvky: 34

Příspěvek#3560 » stř 30. led 2019, 19:13

Neexistuje "vysoká rychlost", pouze nepřiměřená rychlost.
Dva roky jsem jezdil jako obchoďák, teď skoro rok s tramvají, ko...ů za volantem jsem potkával a potkávám desítky denně, vyloženě sviňárny v provozu jednotky denně....
Zajímavé je, že co se těch prasaren týče, mám už celkem vyhlídnutou portfolio značek a modelů, na než dávat obzvláště pozor...:(



Piggy
Příspěvky: 1021

Příspěvek#3561 » stř 30. led 2019, 20:07

Akorát když naboříš stojící hasičskou cisternu qůli nepřiměřené rychlosti 50 km/h na náledí nebo 250 km/h na suché rovné dálnici, následky budou jinačí.

Uživatelský avatar
jezekif
Příspěvky: 813

Příspěvek#3562 » stř 30. led 2019, 20:31

Tak jest, dokonce bývaly doby kdy nebyly rychlostní limity. Ty se zavedly až s ropnou krizí a tenkrát nikoho ani omylem nenapadlo spojovat velikost rychlosti s nehodou jako její příčinnou. Tehdy ještě všichni věděli, že někde je příliš rychle 20km/h a jinde není nebezpečných ani 150km/h. Do dnešních dob se díky různým "dopravním ekšpertům" už zachovalo sousloví "nepřiměřená rychlost", případně "přizpůsobení rychlosti stavu a povaze" (vozovky, provozu...) pouze v policejních protokolech o nehodách, aniž by si kdo příliš uvědomoval co to vlastně znamená. A světe div se: nehodovost před zavedením limitů nebyla vyšší (ani v přepočtu na intenzitu provozu tehdy vs dnes).

Dnešní stav dost souvisí s přístupem: tohle se smí, tohle ne protože to je zakázané a teď můžu i to protože mě nikdo nevidí... Kdyby se ovšem kladl větší důraz na používání šedé hmoty mozkové každým jedincem...
Jenže pro stát, pro jeho výkonné (zhusta represivní) orgány je jednodušší ten první (a pokud možno zakázat toho co nejvíc) myslícím jedincům (nedej bože - vědomým si svých práv) se totiž mnohem hůř vládne.
Všem by se nám ale žilo mnohem lépe.



notobi
Příspěvky: 606

Příspěvek#3563 » stř 30. led 2019, 20:38

cipis píše:edit: reakce na Kolomba :)

Ale to jsou řekněme detaily. Převážně porušení plynulosti, ne až tak bezpečnosti.
Nicméně máš pravdu, těch porušení plynulosti je celkem dost, a ti řidiči si to leckdy neuvědomují. Není to jen to najíždění do křižovatky, jetí na tařka červenou, ale je to zejména pomalá jízda mimo obec, kde na rovném přehledném úseku, kde se dá jet klidně i 140, tak někdo jede 70. To člověk nepochopí. Anebo špatné řazení rychlostních stupňů před kopcem, či dokonce v kopci. Kdy místo, aby se člověk rozjel, tak tak zpomalí, až nutí brzdit lidi za ním. A není to o výkonnosti motoru, spíš o vědomí toho, co to auto umí nebo neumí a přizpůsobení jízdního stylu. X krát na mě troubili lidi, když jsem nevjel na zelenou do křižovatky, protože byla naštosovaná auta za křižovatkou. No a pak se radši dívali jinam, protože tím, že jsem tu jednu zelenou nechal, tak při té další se ta kolona zmenšila a jeli jme všichni krásně plynule.
Co si budeme povídat, provoz se zahušťuje, aut je x krát víc, tak to klade větší a větší nároky na pozornost. Proto dochází k tomu, že předjíždět začne třeba poslední, protože ten první se prostě loudá a není nachystaný na předjetí.



Jednu věc ti napíšu: taky jsem dlouho nechápal proč ku..va tam ten chlap jeden 70 když se to dá valit přes 90. a tady máš odpovědi:
1) nemusí jezdit a často nemá odhad , nebo tam jeden poprvé a prostě to nepošle rychle tam kde to nezná
2) bohužel je až moc opatrnej ( ale lepší než namachrovaný hovado co to tam pošle jak bezmozek a rozsehá to)
3) zdravotní indispozice, neni mu dobře jede volnějc a nebo což je prý momentálně velkej problém ty lidi řídí auto a přitom nevidí jak by měli
4) to auto to prostě líp nedá (vlastní zkušenost pří jízdě vypůjčenou Fabii combi s 1,2HTP . to auto prostě ten kopec líp neprojede pokud nechceš mít spotřebu jako kráva)

EDIT:
další věc jsou náklaďáky a z vlastní ( zatim) několikaměsíční praxe Ti můžu zaručit, že to do tý zatáčky fakt nemůže poslat jako s osobákem, protože to co veze se nesmí rozsekat i když je to přikurtovaný a ono to fakt pak nejde ubrzdit plně naložený tak umí ubrat a projet to volnějc, nemluvě o tom, že to i jinak žere pokud by to valil jako s osobákem a navíc pokud je to nějaká okreska často se musí zpomalit protože protijedoucí osobák se nechce uhnout ke krajnici aby se vešli oba v klidu.

Uživatelský avatar
jezekif
Příspěvky: 813

Příspěvek#3564 » stř 30. led 2019, 20:53

Některý z důvodů jsou pádnější jiné míň. Při smysluplném použití obsahu dutiny v podložce pod klobouk, by takový člověk pouštěl za ním vznikající kolonu, při každé vhodné příležitosti. Jenže ono je tomu často naopak - šine si to div ne protisměrem a kdekoliv je trochu možnost ho předjet přidá... Dva, tři takový týdně by stačili až až.
Co se brejlí (jejich absence týče) to je kapitola sama o sobě. Dost to souvisí s tím, že na povinné prohlídky se chodí k obvoďákovi.



notobi
Příspěvky: 606

Příspěvek#3565 » stř 30. led 2019, 21:51

mě se zamlouvá návrh aby při každý výměně řidičáku (po skončení platnosti) byla jízda se zkušebním komisařem a test, protože je fakt, že spousta lidí nemá ani tušení k jakým změnám v pravidlech došlo ( například: blinkr jen pří výjezdu z kruháče, zip kdykoliv a ne jen při jeho svislý značce atd)



Citrón
Příspěvky: 34

Příspěvek#3566 » čtv 31. led 2019, 05:41

Právě, že ti, co si to valí těch sedmdesát po rovné státovce, obvykle že zkušenosti pak valí sedmdesát i skrze obec:(
Máte pravdu, předvídavost je dnes na silnici sprosté slovo...



JardaB
Příspěvky: 1039

Příspěvek#3567 » čtv 31. led 2019, 05:57

notobi: sorry, to snad nemyslis vazne, takovy názor bych chapal u nejakych notorických ovci, které se bez uredniho papiru a presnych instrukci ani nevy…. To by byl jen prostor k vetsi buzeraci, poplatkum a neresilo by to vůbec nic, protože agresivni hovada a notorici by to nejak prekonali a skodili by dal. Slusny zodpovedny clovek by byl zase nas….si a znechuceny z takového pristupu od státu. A proc to omezovat na ridicaky, zkoušky na ZP, maturity, statnice… to by se mělo delat taky casteji, ne? Clovek většinu věci casem zapomene... :(

Uživatelský avatar
Sedmej
Příspěvky: 2303

Příspěvek#3568 » čtv 31. led 2019, 07:01

cipis: Já to myslel tak, že prostě taky děláme k vůli mizivému procentu pitomců věci, které nás omezují. Tak stát dělá to samé, protože stát dělají bohužel lidi jako jsme my, místo aby ho dělali lidi, kteří jsou lepší než my. Ale tohle chtít dneska není moc v módě.

Uživatelský avatar
jezekif
Příspěvky: 813

Příspěvek#3569 » čtv 31. led 2019, 07:16

Možná by bylo lépe investoval-li by stát namísto do represe do osvěty. Jenže to by bylo lépe pro lid, ne pro dovýběr daní. Ostatně snaha vybrat na pokutách co nejvíce se viditelně ze silnic přenáší do sféry působnosti financů, ale i dalších úřadů.



Caroprd111
Příspěvky: 276

Příspěvek#3570 » čtv 31. led 2019, 07:26

Sedmej píše:Caroprd111: Pokud denně jezdíš autem, nejsou to hovadiny, když bys pak začal nacházet ve schránce obálky s pokutama. ;-)
Já tam taky ty "pokuty" nacházím, nicméně se je snažím úspěšně odrážet zase zpět. ;-) A můj styl jízdy to nijak nezměnilo, spíš naopak. Důvěru ve stát to snižuje dost.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: kolemjdoucí a 1 host