Hospoda aneb meleme 5. pres 9.



rumburak18
Příspěvky: 368

Příspěvek#7546 » pon 12. srp 2019, 17:08

S tebou nepomuzou ani ty argumenty ani znalosti, ver nam, vime svoje.



pavelg
Příspěvky: 1596

Příspěvek#7547 » pon 12. srp 2019, 17:19

Zkusit jste to ale mohli.



JardaB
Příspěvky: 1032

Příspěvek#7548 » pon 12. srp 2019, 18:31

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_zaz konecne nejaky rozumny vystup genderového silenstvi :D



Golem
Příspěvky: 499

Příspěvek#7549 » pon 12. srp 2019, 18:47

rumburak18 píše: ver nam, vime svoje.

To jsme si v osmnácti mysleli všichni... :lol:

Tohle je pět dní starý článek, ale myslím, že tady zmíněn nebyl:
I když je v Německu daleko rozvinutější vodíková infrastruktura než u nás (čerpacích stanic tam je přes padesát), vodík stále nepatří k předním alternativním zdrojům energie. Přitom Německo zavelelo k velkému přechodu na bezemisní zdroje, mezi které se vodík řadí. Jeho spálením totiž vzniká pouze voda, žádné emise CO2, které jsou dnes tak pod drobnohledem, spalováním vodíku nevznikají.
Aktuálně si ovšem v Německu uvědomují, že jen se solárními a větrnými elektrárnami, bateriovými úložišti a spoustou elektromobilů své ambiciózní cíle země nesplní. A to ani v případě, že by vyšly optimistické scénáře, kdy motoristé začnou hromadně kupovat elektrická auta. K tomu je nejspíš vláda i pobídne, aktuálně řeší zavádění uhlíkové daně, která by výrazně zdražila benzín a naftu.
.......
V ideální představě by se totiž vodík měl vyrábět elektrolýzou z elektrické energie vyrobené z obnovitelných zdrojů.
Tedy, ve chvílích, kdy jedou německé větrné elektrárny naplno a ty solární taktéž, by se přebytečná energie, která dnes způsobuje potíže v přenosové soustavě, spotřebovávala na výrobu vodíku – a to klidně hned blízko těmto lokálním zdrojům energie. Ve chvíli, kdy by pak bylo elektřiny z obnovitelných zdrojů nedostatek, přišlo by na řadu využití vodíku a jeho opětovná proměna v elektřinu.
.......
Na druhou stranu ani tady nelze zatím stoprocentně vyloučit rizika, jak ukazuje příklad nedávného úniku a výbuchu vodíku na plnicí stanici v Norsku. Podle vyšetřovatelů tu byl příčinou havárie vadný ventil, skrze který vodík unikal a při kontaktu se vzduchem se vznítil. Vyšetřovatelé tvrdí, že při instalaci zařízení nebyly dodrženy bezpečnostní postupy, což právě bylo příčinou havárie. To nejspíš povede ke tvrdším pravidlům pro kontrolu takových zařízení a jejich schvalování do provozu.
.......
Německá strategie zatím nemluví o přesných plánech v oblasti mobility, vodík by měl být podporován obecně a nejspíš teprve praxe ukáže, ve kterých oborech se uchytí nejvíce. Využití vodíku v automobilech má samozřejmě svá bezpečnostní rizika a zůstává poměrně drahé, na druhou stranu jsou tu vůči elektromobilům i značná pozitiva: vozy s vodíkovým pohonem potřebují jen malé baterie a palivové články nevyžadují tak velké množství vzácných (a často toxických) materiálů. A tankování vodíkového auta je časově i svým principem vlastně stejné, jako stávající doplňování nafty či benzínu.
Celý článek je zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_vok



rumburak18
Příspěvky: 368

Příspěvek#7550 » pon 12. srp 2019, 18:50

To "víme svoje" bylo o přesvědčování pavlag.

A vodík do aut je nebetyčná kravina. Obrázek
Naposledy upravil(a) rumburak18 dne pon 12. srp 2019, 18:53, celkem upraveno 1 x.



Golem
Příspěvky: 499

Příspěvek#7551 » pon 12. srp 2019, 18:53

Jejda, pouhé tři minuty a první dávka argumentů a znalostí je tu... :lol:



rumburak18
Příspěvky: 368

Příspěvek#7552 » pon 12. srp 2019, 18:54

To byl názor :) argumenty jsou tady vyžadovány od lidí, co si nemyslí, že je něco kravina.



xor
Příspěvky: 85

Příspěvek#7553 » pon 12. srp 2019, 19:05

Ad ty klima studie, závěry jedné jsou občas zpochybněny druhou
https://www.epshark.cz/clanek/2490/nova ... nu-klimatu
Tam je dost matematiky..

Tohle je takový názorný
https://www.idnes.cz/hobby/domov/oteplo ... -domov_bma



pavelg
Příspěvky: 1596

Příspěvek#7554 » pon 12. srp 2019, 19:25

A proc tedy ne vodik? ...at padnou argumenty i od nekoho jineho...

Uživatelský avatar
jezekif
Příspěvky: 809

Příspěvek#7555 » pon 12. srp 2019, 19:34

Ohledně vzdělání mám zkušenost, že lidi, co se s nimi dá normálně bavit, leckdy mají nejenom vysokoškolské vzdělání, nijak nelpí na formalitě vzdělání a to, že sami mají například doktorát z nich neochotně vyleze až na přímý dotaz.
Naproti tomu ti co se představují: "... jmenuji se inženýr ..." jsou obvykle (což není synonymum slova vždy) naprostí d.m.t. a kkt v praxi reálně nepoužitelní a i ve vystudovaném oboru s bídou podprůměr.
To že má někdo bohatý všeobecný přehled (jako Pavelg) není nic špatného a ani nijak podmíněno dosaženým státním vzděláním - já mu oponoval, že pálení biomasy není uhlíkově neutrální a byl jsem zcela správně trumfnut argumentem z praxe kdy je :lol:



JardaB
Příspěvky: 1032

Příspěvek#7556 » pon 12. srp 2019, 19:48

pavelg píše:A proc tedy ne vodik? ...at padnou argumenty i od nekoho jineho...

Duvodu par je. Predne ty palivove clanky, cena, zivotnost, ucinnost, drahe materiály. Vodik se blbe skladuje a prepravuje, pod tlakem zdrha z nadrzi skrz steny, zkapalnit se za normalni teploty neda. A ta jeho vyroba nemá zdaleka 100% účinnost. Je to proste technicky mozne ale strasne drahe realizovat. To uz vymenne baterky v autech by byly myslim lepsim resenim (ani vodik není primarni zdroj, jen způsob akumulace energie)

Uživatelský avatar
Igrlik
Příspěvky: 322

Příspěvek#7557 » pon 12. srp 2019, 20:04

Golem píše:...Na druhou stranu ani tady nelze zatím stoprocentně vyloučit rizika, jak ukazuje příklad nedávného úniku a výbuchu vodíku na plnicí stanici v Norsku. Podle vyšetřovatelů tu byl příčinou havárie vadný ventil, skrze který vodík unikal a při kontaktu se vzduchem se vznítil. Vyšetřovatelé tvrdí, že při instalaci zařízení nebyly dodrženy bezpečnostní postupy, což právě bylo příčinou havárie. To nejspíš povede ke tvrdším pravidlům pro kontrolu takových zařízení a jejich schvalování do provozu.
...

Vodík sa pri kontakte so vzduchom nevznieti. To vie každý študent strednej školy, ktorý absolvoval na chémii pokusy s Kippovým prístrojom a dokazovaním vodíka.



ren
Příspěvky: 303

Příspěvek#7558 » pon 12. srp 2019, 20:12

Nejhorší je, že na každém fóru je strašně moc odborníků... Vodík se skladuje a přepravuje naprosto v pohodě. Po Čechách je plno fabrik, které vodík potřebují k výrobě a skladují ho v zásobnících. Firma, u které pracuji, ho přepraví ročně řádově miliony kubíků, potkáváte ho na silnicích, akorát si ho nevšimnete. K zahoření nedojde při styku se vzduchem, ale při tření o vzduch. Když rychlost proudícího vodíku přesáhne určitou mez, samovznítí se. K tomu může dojít třeba při prasknutí hadice, vodík se přepravuje a stáčí většinou při 200 bar. Průšvih je, že oheň není vidět, je bezvarvý a jenom se tetelí horký vzduch.

edit: ne při tření, ale při prudkém rozepnutí. Koho by zajímal vodík, tak tady je toho víc...

http://www.catp.cz/publikace/vodik.pdf
Naposledy upravil(a) ren dne pon 12. srp 2019, 20:21, celkem upraveno 1 x.



Golem
Příspěvky: 499

Příspěvek#7559 » pon 12. srp 2019, 20:15

Igrlík: Já myslím, že tak nějak chápeme.
Na nějaké odborné přesnosti v takovémhle obecném médiu bych nebazíroval, už fakt, že to nezatajili, nesvedli na ruské agenty a napsali to bez výrazných pravopisných chyb je myslím úspěch... ;)



JardaB
Příspěvky: 1032

Příspěvek#7560 » pon 12. srp 2019, 20:33

Management vodiku pro technicke ucely je samozrejme zvladnuty, to ale neznamena, ze je nejak vhodny pro mobilni pouziti - pokud vim, skladuje se idealne kapalny za hodne nizkych teplot a ztratovym systémem, proste se odparuje a unika. Pod tlakem v plynne forme není skladovani moc efektivni. A i jinak je proste relativne drahy.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: audis, vgj a 4 hosti