Hospoda aneb meleme 5. pres 9.



radim78
Příspěvky: 273

Příspěvek#226 » ned 15. zář 2019, 21:29

@Aris to mas naprosto jednoduche.

Auta natolik zdrazi, ze nebudou pro slabsi socialni vrstvy vubec dostupna.
par prikladu:
Skoda Citigo 0,9http (nebo co do toho montuji) vs elektro - rozdil ceny 2x

Cena Tesly? Uprimne, kdo na ni tady ma?
Tesim se na moment, kdy na autak typu Tesla X bude mit vetsina zdejsi populace.

Znas prumerne stari vozoveho parku v CR?
Tak toho se z elektromobilu s puvodnim batterypackem nedozije zadny samovoz, nebo z puvodnich 500km dojezdu bude mit ta zminovana Tesla dojezd do 50km ...

Pri vymene e-kramu menit batterypack je nerealna utopie - cena vyrazne dolu neklesne ani omylem. Naopak cena baterii do e-aut bude s proliferaci e-mobility, kdyz ne rust, tak maximalne lehce stagnovat. Suroviny nutne na li-ion proces nejsou zadarmo (ne lithium fakt neresim) a hlavne nejsou z velke casti pod kontrolou EU/US firem.

Skokovou zmenu ukladani energie muzeme predpokladat, ale stezi ji naplanujeme na tuto a dalsi petiletku. O zazracnych baterkach slychame rok co rok a co ja pamatuji, tak zatim 30let skutek utek.

Resit takove nepodstatne detaily, ze rozvodnou sit stihneme na plnou e-mobilitu prestavet tak za 20 let a to bez legislativniho pekla v zadech, to uz jsou takove tresnicky na dorticku. V dnesni realite dobijet ze 7. patra na Jizaku. No nevim...

Elektromobilita ve specifickych pripadech dava velky smysl uz dnes. Treba rozvozove vozy ala UPS/posta/PPL skakajici po aglomeracich atd. , ale pro opravdovou osobni mobilitu to je na stavajici technologii vec spise pro nadsence, nebo lidi, kterym to pasuje do modu operandi.

P.S. Teslu jsem ridil a dovedl bych s ni vetsinou fungovat, ale ani v ni neni komfortni za den dorazit na dovolenou do Livigna a to nepocitam kalamitu nekde okolo Mnichova. Pokud by slo vlastnit i diesel/benzin (s tim legislativne nepocitaji), tak si muzes mit v rodine jedno auto tak a druhe jinak a prakticky budes schopny fungovat cca jako dnes, ale ruku na srdce, to uz je v ceske realite cira utopie pro par vyvolenych.
P.P.S. Pockejte jeste na dalsi bonus ve forme zakazu parkovani v podzemnich garazich, coz nutne prijde po prvnim velkem pruseru.



Letec 12
Příspěvky: 403

Příspěvek#227 » ned 15. zář 2019, 21:33

Při požadavku na dlouhou životnost baterie elektromobil je nutno provozovat baterie v rozsahu 40-90% kapacity. Pak dochází jen o omezenému poklesu kapacity. Za konec životnosti se obvykle považuje situace, kdy maximální kapacita akumulátoru při plném nabití dosáhne 80% původní kapacity.

Řešení dlouhé životnosti existuje, ale neí pro osobní auta.
https://www.auto.cz/unikatni-akumulator ... tim-129474

Uživatelský avatar
audis
Příspěvky: 1812

Příspěvek#228 » ned 15. zář 2019, 22:06

https://www.koreus.com/video/marine-pla ... garre.html video
na dospeláka takto skolit na demošce asi kinetické energie najdou svůj ideální efekt, ale na dítě 40kg? chudák. Další vývoj jsem nezjišťoval.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti