Nákupní povolení

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#646 » pon 7. zář 2015, 19:04

Asi je to blbost, jen nevím na jakém základě ji vyměníš a pak zaregistruješ. Možná se pletu, rád získám nové informace.



Carloss
Příspěvky: 3209

Příspěvek#647 » pon 7. zář 2015, 19:15

Nevím, jak to funguje, ale moje představa je asi taková, že při zakoupení se NP v CRZ "označí", ale "nezamkne". K "zamčení" by mělo, podle mé představy, dojít až při registraci. Až tehdy je totiž celá operace kompletní. A pak... nové NP, v případě reklamace jsou to náklady spojené s reklamací, tedy na vrub prodejce.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#648 » pon 7. zář 2015, 19:17

Carloss: zajímavá myšlenka ;)

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#649 » pon 7. zář 2015, 19:17

Carloss: zajímavá myšlenka ;) Samozřejmě že v případě reklamace by měl nové NP hradit prodejce ale žádat o něj fakt asi nemůže. A NP je prostě využito nákupem, jestli ho můžou nějak někde oživit dost pochybuju ale třeba jo, jen jsem to ještě neviděl.



Carloss
Příspěvky: 3209

Příspěvek#650 » pon 7. zář 2015, 19:34

To jo, zažádat a zaplatit nové NP musí nabyvatel. O tom žádná. Ale není problém ty náklady související s reklamací na prodávajícím požadovat, na základě zákonů. Při reklamaci, narozdíl od vrácení zboží přes internet ve lhůtě do 14 dnů, na to má právo. V tom druhém případě jsem přesvědčen, že nikoli, protože to vrací ze své vůle, nikoli na základě vady výrobku. Ale platí, že i v té lhůtě lze uplatňovat klasickou reklamaci, ovšem v tom případě je nutné uvést důvod, zase oproti druhé situaci, kdy lze zboží vracet bez udání důvodu.
Naposledy upravil(a) Carloss dne pon 7. zář 2015, 19:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#651 » pon 7. zář 2015, 19:37

To přece nezpochybňuji.



Carloss
Příspěvky: 3209

Příspěvek#652 » pon 7. zář 2015, 19:38

Jasně... to jsem netvrdil... Jen jsem to chtěl upřesnit. :-)



cipis
Příspěvky: 2473

Příspěvek#653 » pon 7. zář 2015, 20:20

Alespoň námět do novely :D Pořešit reklamace.

Ne nadarmo asi Glock řeší reklamaci hlavně či rámu tak, že vyrobí se stejným číslem, tak se nemusí měnit ani jeden papír. Myslím tedy policejní ...

Jinak to, že to bude stát něco prodejce, tak jsem samozřejmě myslel náhradu nutných nákladů.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#654 » pon 7. zář 2015, 20:27

Cipis: námět do novely mají problém dát zúčastněné státní instituce, jestli to dokážeš ty,máš fakt můj obdiv.... neber to jako napadnutí ;)

Uživatelský avatar
HawkCZ
Příspěvky: 884
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#655 » úte 8. zář 2015, 00:04

Pánové je to tak, jak tu padlo. Můj případ byl, že jsem v pátek koupil zbraň a jen si ji dovezl domů. Registraci jsem plánoval až na pondělí, ale zjistil jsem tu závadu (koho by to zajímalo tak vlákno o VP9)

Ve chvíli, kdy Vám prodejce prodá==zaregistruje zbraň do CRZ (zadává se proti číslu NP, tím pádem jsou od té chvíle spárované), už není cesty zpět a pokud by Vám opravdu vyreklamovali zbraň za jinou (jiné sériové číslo), musíte pro nové NP a podat nové oznámení o nabytí.

Protože sám podobné softwary jako je CRZ vyvíjím, tak vždy je cesta zpět. Protože se vždycky někde může stát bota. Paní na policajtech ovšem prodejci po telefonu nevyhověla. Očekávám, že pokud by udělala zásah do CRZ, tak by to potom někomu vyskočilo k překontrolování a odůvodnění té změny, takže si radši nechtějí komplikovat život.

Uživatelský avatar
HawkCZ
Příspěvky: 884
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#656 » úte 8. zář 2015, 01:12

Marcurba píše:Takze pokud vyreklamuju zbran a dostanu novou, musim pro nakupni povoleni? To je nejaka blbost,ne?


Přesně tak to je :-). A jak jsem zjistil, tak to tak je i pokud jsi ještě nestihl zbraň přihlásit.



Carloss
Příspěvky: 3209

Příspěvek#657 » úte 8. zář 2015, 06:25

... což není zrovna logické, a už vůbec ne praktické. No... dobře, že to víme, hlavně v tom období mezi koupí a registrací. Tam by to chtělo dotáhhnout.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#658 » úte 8. zář 2015, 08:02

HawkCZ : Já se obávám, že tuto možnost (zpětnou změnu v CRZ) ani policista z odboru pro zbraně nemá. Přístupy jsou různé na různých úrovních, nejen pro prodejce atd. ale i v rámci policie.

Uživatelský avatar
Marcurba
Příspěvky: 406

Příspěvek#659 » úte 8. zář 2015, 08:02

No jo, ale tím pádem mi musí někdo vystavit doklad o tom, že původní zbraň byla legálně zrecyklována a já ji musím ještě na pčr odhlásit, ne? Proč se tedy nedá přiřadit v systému pouze výměna zbraně - tím by na sebe veškerá rizika bral prodávající, která mu i tak patří, protože mi prodal nějaký kus šmejdu, který jsem já musel reklamovat...

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4820

Příspěvek#660 » úte 8. zář 2015, 08:08

V tom absolutně problém není. Prodejce si ji prostě převede zpět na svoji evidenční knihu. Zbytek je jeho problém. Pokud ještě není registrována, neplyne pro tebe absolutně žádná povinnost, pokud již je, klasicky odevzdáš šedivák a PZ na PČR a tím to pro tebe končí. Bohužel toto zboží podléhá zvláštnímu režimu a asi nikdy nikdo nepostihne všechny eventuality, které mohou nastat. Jak už jsem psal, jestli jde situace řešit nějak jinak fakt nevím, zatím jsem to nezažil. Já bych se zkusil obrátit jako prodejce na zmiňovaný Helpdesk CRZ. To je asi jediná instituce, která by mohla situaci řešit nějak jinak než je zde popsáno.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů