Použití zbraně



mekom
Příspěvky: 12

Příspěvek#1 » úte 3. dub 2012, 08:25

Ahoj střelci,


Konečně jsem se dočkal vydání ZP a před několika dny jsem si koupil svou první zbraň- CZ vz 75B. Protože jsem ještě střeleckým elévem a de facto se teprve zaučuji (stejně jako řidičák, řidičák z Vás ještě řidiče neudělá, řidičem-střelcem se stáváte až praxí...) A tak chodím na střelnici, studuji zákony a vyhlášky a hlavně se vyptávám, vyptávám a vyptávám zkušených střelců... Čím víc ale pronikám hloběji, začínám mít trošku pochybnosti, zda-li ZP je vlastně vůbec k něčemu (mám na mysli "E") Stále častěji se totiž nejen studiem ale i rozhovory se střelci dozvídám, že zbraň prakticky se nedá použít ani pro obranu (nemyslím účinkem) myslím legislativou, nám střelcům je házeno pod nohy tolik klacků (překážek) až to člověku bere radost zbraň vlastnit. Jeden střelec mi dokonce řekl, že je snad lepší nechat se pobodat zlodějem, než použít zbraň, protože i kdybych byl 100x v právu, tak těch soudů a výslechů které budu muset absolvovat jenom proto že jsem se bránil legálně drženou zbraní je tolik že se Vám prostě nechce vůbec střílet. A to nemluvím o tom že obhájce toho zloděje (pokud to tedy ten zloděj vůbec přežije) se to bude snažit shodit všechno na mě...
To samozřejmě není zdaleka vše, zákon se nám držení, nošení a vlastnění zbraně snaží maximálně ztížit a znepříjemnit, najít situaci kdy mohu použít zbraň v NO či KO je téměř nemožné, střílet mohu výhradně, pouze a jen na střelnici, ačkoliv mám za domem soukromý pozemek, delší než 2x max.dolet kulky z pistole, atd.atd.Navíc jsem se dozvěděl že i pro běžné držitele zbraně se prodávané náboje laborují na menší množství prachu než třeba pro policii a tak bych mohl pokračovat téměř do nekonečna ale myslím že to není potřeba...každý střelec o tom přece ví.

Nakonec chci říct, že žádný zákon ani nic jiného mi zbraň nezhnusí i když se o to maximálně snaží.

Uživatelský avatar
JIP
Příspěvky: 327
Kontaktovat uživatele: