Zbrojní průkaz pro lov

honzazbas

Příspěvek#1 » pát 14. úno 2014, 20:57

Dobrý den,

mám dotaz, který by myslím mohl zajímat i jiné.

V případě, že jsem držitelem zbrojního průkazu skupiny E, mám lovecký lístek a vlastním zbraň kategorie B (ať už kulovnici, nebo brokovnici), jsem v mysliveckém spolku, mohu uplatňovat myslivecké právo tzn. lovit aniž bych musel řešit rozšíření skupiny C?

Dle mého to není v rozporu se zákonem.

Shrnutí:

Pro nošení (držení) zbraně: zbrojní průkaz skupiny E
Pro lov: Lovecký lístek
Zbraň použitelná k lovu: kategorie B
Organizovaný v: MS

Prosím o vyjádření.

Děkuji za odpověď.

ZdenekK

Příspěvek#2 » pát 14. úno 2014, 21:13

Nejsem právník, ale lovecké zbraně podle mne tvoří podmnožinu sportovních zbraní (každou loveckou zbraň lze používat pro sport, ale ne každou sportovní pro lov). Takže se ZP sk. B můžeš nabýt zbraň vhodnou k myslivosti.
Zákon o myslivosti rozlišuje pouze zbraně, ne skupiny ZP.
Podle mého ano, není problém.

E-Ryc

Příspěvek#3 » pát 14. úno 2014, 21:20

Ehm, proc motas dohromady skupiny zbrani, a zbrojaku? To, co te opravnuje k nejakemu pouziti zbrane je prave skupina zbrojaku. A rika skupina E, ze smis zbran pouzit k lovu? Ne, a nerika to ani skupina B (sport), to rika jedine skupina C (kterou nemas).

To ze muzes drzet/nosit nejakou zbran kategorie B nic neznamena (nerika to nic o pouziti).

EDIT: mimochodem vetsina loveckych zbrani je kategorie C (s registraci), ne B (na povoleni) ;-) Ale to je jen shoda pismen...

ZdenekK

Příspěvek#4 » pát 14. úno 2014, 21:37

Jde o to, že se zbrojním průkazem skupiny B můžeš nabýt např. klasickou brokovou dvojku. Klasickou brokovou dvojku můžeš použít na lov.
Zákon o myslivosti nepožaduje ZP skupiny C, nevyžaduje ani zbraň kategorie C nebo B, vyžaduje zbraň dlouhou palnou kulovou, brokovou nebo kombinovanou, určenou k loveckým účelům. Dá se pouze spekulovat o tom, co znamená "určenou k loveckým účelům". Každý ať si to přebere po svém, já ZP C mám :)

E-Ryc