Wax Slugy a jejich bezpečnost

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 337

Příspěvek#1 » sob 1. říj 2016, 18:26

Nenašel jsem tu vlákno, které by řešilo wax slugy :) snad tedy neduplikuju...

Rozhoupal jsem se pro výrobu wax slugů a googlil jsem nějaké video. Našel jsem borce z USA, co si s Wax Slugem rozerval hlaveň. To mě dost zapotilo čelo :D Otázka zní - bylo to rukama nebo Wax Slugy reálně nejsou bezpečné?
Napište prosím jakékoliv vlastní znalosti a zásady, které když se dodržují, můžu být s wax slugama v klidu.
a) všichni ti joudové z USA to na jejich videích lijou s kopečkem, což mi přijde dost mimo. Zarovnal bych to po hranu košíčku a víc ani ťuk.
b) když vracím zpět stejný počet broků slitých s voskem, mám tam potom navíc gramáž toho vosku. Může to mít vliv na zvýšení tlaku? Je lepší převažovat a vynechat třeba pár broků, aby výsledná váha náboje byla stejná?
c) na jednom videu týpek ukazoval, že se mu dostává vrstva vosku mezi košíček a plastový obal nábojnice. Je to tak dobře? Mám za to, že tam se tam vosk nemá dostat. Může mít zbytek vosku zvenku košíčku vliv na zvýšení tlaku v hlavni?

Chce se mi šetřit, ale ne za cenu zničené zbraně nebo ruky ;)
Díky předem za všechny postřehy! Budu rád, když do tohoto vlákna přidáte cokoliv, co se týká výroby Wax Slugů.



mihlit
Příspěvky: 440

Příspěvek#2 » sob 1. říj 2016, 20:59

a)kopeček je proto, že když to chladne, tak vosk zmenšuje svůj objem
b)i s tím kopečkem mi vždy broky zbydou, nedostaneš jich tam tolik jako předtím, hmotnost je s minimálním rozdílem. Nezapomeň taky, že jsi odřízl uzavření, což též ovlivňuje tlaky.
c)vliv to má zanedbatelný

Problémy jsou, že v pumpě se trochu ohřeje trubicový zásobník (nemusí zas moc) a vosk pomalu taje. I u obyč dvojky, když necháš chvíli nabito, komora je horká a vosk rychle taje.

Ten problém s roztrženou hlavní je tuším neustále opakovaný jeden problém na různých fórech. Příčina není známá. Teorií je spousta. Jedna z nich je, že blbou výrobou a příliš horkým voskem se lehce poškvařil plast košíčku a vosk natekl k prachu, střela nevystřelila, druhá poslaná za ní a bum. Další teorie je, že za to může detonace voskových par při výstřelu v hodně ohřáté hlavni (vosk z nového náboje částečně vytekl a odpařil se). Pak byly ještě další, kreativnější teorie. Když jsem viděl na yt, jak ten týpek, co mu to bouchlo, v návodu na voskové slugy je doslova patlá, horší jak čínská fabrika čtvrté cenové, nedivil bych se ničemu.



janpolasek
Příspěvky: 105

Příspěvek#3 » ned 2. říj 2016, 12:54

wax slugy jsem zkoušel, ale podle mě to za to nestojí, přesnost je mizivá, protože rozložení hmotnosti je nehomogenní a po odříznutí zakroužení je malý tlak, tím pádem malá rychlost.
jako mnohem lepší varianta je ulití slugů, co se vejdou do košíku.



mihlit
Příspěvky: 440

Příspěvek#4 » ned 2. říj 2016, 14:04

Je jasné, že to není zrovna závodní náboj, ale zas tak strašná ta přesnost na blbnutí není. Střílel jsem je z uzkona a na 50 m jsem tím trefoval půllitrové pet lahve. To mi stačí.

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 337

Příspěvek#5 » pon 3. říj 2016, 06:21

mihlit:
Jo, tak to je ok :) taková přesnost stačí i mě.
Já mám šachtový zásobník, tak to by mělo být pro waxy dobré, ne? Tam by se zahřívat neměly.
Tak já se nebudu bát a zkusím jich pár zrobit, když už jsem tu půlkilovou svíčku koupil ;) Dám sem potom fotku.
Jinak díky všem.



mihlit
Příspěvky: 440

Příspěvek#6 » pon 3. říj 2016, 08:20

On ani ten trubkový zásobník se nezahřeje zas tak moc, i když černý kovový v létě na pražícím sluníčku může. Jde spíš o to, že jak začneš střílet, tak nenechávej moc dlouho nabito. Komora je pak pro vosk až moc teplá.

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 337

Příspěvek#7 » pon 3. říj 2016, 09:31

Já jsem si spíš říkal, že ta trubice se zahřívá od hlavně (pokud ji teda pořádně zavařím), což by u šachtového nemělo.



janpolasek
Příspěvky: 105

Příspěvek#8 » pon 3. říj 2016, 21:20

No ja jsem to radsi nabijel po jednom. Ale presnost jsem tak dobrou rozhodne nemel. Na 25 metru jsem to mel po celem terci. Pouzival jsem vosk z voskovek. Tovarni slugy mne pritom chodi na flek. Ulite slugy maji trochu horsi presnost nez tovarni, ale porad dobre. Voskove me s presnosti naprosto zklamaly, asi jsem neco delal spatne.



Sysop
Příspěvky: 582

Příspěvek#9 » ned 26. úno 2017, 17:58

Proc ten vrsek kosiku namisto treba 3 mm vosku nezalejete tavkou (tavne lepidlo v tycinkach)? Je to levny, je to pevny, v bezne zahratem laufu to nepotece. Ale nezkousel jsem.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti