Stránka 10 z 11

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: ned 18. zář 2016, 10:56
od sekac
Dik za popis. Este jedna otazka. Tu medenu trubku mas umiestnnu mimo bubna zo strelami ako som to dobre pochopil. je hrubka medi rovnomerne nanesena?

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: ned 18. zář 2016, 11:59
od sharkcom
Ano, leží na dně kanystříku mimo buben. Proto musí být buben jako řešeto. Rovnoměrně to je, musíš si dát pozor akorát na umaštění střel při výrobě. Já je vyklepávám z kleští do sklenice od kompotu a z té je pak sypu rovnou do bubnu. Nesahám na ně. Ještě by bylo dobré uvnitř bubnu udělat pár zarážek, aby se o
ně střely ,,obrátili,, V originále je buben třeba 6-ti hran. Pak se může asi dát i větší vrstva střel.
Někdo tu psal, že pokud se teplota lázně zvýší na 65 st., jsou střely lesklé, máte to někdo vyzkoušené ?
20160918_130109.jpg

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: ned 18. zář 2016, 20:33
od sekac
Ja strely pred pomedenim kalibrujem na 8,93mm. Pri kalibracii ich mazem. red pomedovanim streli temperujem v rure na cca 250c jednu hodinu a tak ich vyberiem a necham schladnut. po cca tyzdni dosiahnu max tvrdost. Potom ich odmastim v hydroxide sodnom ktory som rozpustil vo vode. Pouziva sa na cistenie sifonov umyvadiel. POZOR pri rozpustani sa to dost zahrieva. Potom streli v tom vykupem a nasledne snimi manipulujem len v gumenych rukaviciach. Obcas sa aj tak stane ze niektore strely su nepomedene.
To z tou teplotou sa chystam v dohladbej dobe odskusat len momentalne nemam vycistene olovo na odliatie striel. Mozno sa k tomu dostanem tento tyzden.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: úte 27. zář 2016, 18:26
od sekac
Otazka pre pomedovacov. Ako cistite streli pred pomedenim? Neaka osvecena technika? Ja sa vzdy neviem dostat k neakemu dobremu vysledku. DIK

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: stř 28. zář 2016, 17:57
od sharkcom
Na chvíli to vykoupu v louhu ( NaOH ). Bez této procedury je vždy část střel špatně poměděná.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: stř 19. říj 2016, 18:20
od margolina
Ahoj
Nemáte prosím někdo kontakt na střelce s nickem Sheep, co hodně přispíval tady na tomhle vláknu?
Chtěl bych se ho na něco zeptat, ale na SZ neodpovídá.
Díky
Luďa

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: sob 17. pro 2016, 17:11
od Jim11
Dobrý den přeji, začal jsem se zabývat výrobou střel 7,62x39, zkouším swaging, ale je to zoufale pomalé. V podstatě jsem teprve začal, takže výsledky nic moc. Přes zimu bych to chtěl nějak dořešit. Tedy pokud možno vyrobit střelu pro SKS45 za levný peníz. Tak bych se rád optal zkušených, jestli poměďování zabrání strhávání střel i ve flintě. Ono samozřejmě záleží na rychlosti související s hmotností střely a navážkou. Takže se dá jít níž, než je klasický vojenský náboj. Cena vojenského cipovaného střeliva roste velice rychle, tak zkouším tuto cestu. Kdyby byl někdo tak laskav a vyjádřil se k tomu. Případně i k tomu, jestli je střela s naneseným a vypáleným plastem odolnější vůči stržení, než poměděná.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: úte 3. led 2017, 18:29
od sheep
margolina,povídej.Měl jsem velkou pauzu,bohužel z důvodu pracovního vytížení jsem musel střelecký koníček uložit skoro na 2 roky k ledu.Ale už se zase zpět dostávam do procesu.Co tě zajímá?

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: úte 3. led 2017, 18:38
od sheep
Jim11 moc jsem to nepochopil,ale mluvíš o lisování střel,tak předpokládam že si vyrábíš celopláště.Pokud ale mluvíš o olovu,tak tě můžu ubezpečit že žádný povlak tě nepomůže eliminovat střžení střely v hlavni.Vždy je potřeba kvalitní slitinu olova.Abych pravdu řekl mám doma olova ještě tak na 10-20tis. střel a nějak se mě do odlévání moc nechce.Staré závaží dochází a v nové je hodně velká měkota.Cín se také špatně shání a o antimonu ani nemluvě.Takže to vypadá že olovo půjde místo na 9mm,na 45ACP tam to měkčí olovo ještě drží a nestrhne se.Posléze přejdu na celoplášť.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: úte 3. led 2017, 19:16
od sheep
sharkcom
Destilka, modrá skalice a kyselina sírová. Vrstva je dostatečná, určitě silnější než u ,,poplastované,, střely s práškovou barvou. Jak vidno na mých fotografií tak i poměrně brutální kalibrace vrstvu neporuší, jen jí pěkně vyhladí.


sice hodně opožděně reaguju na tvoji odpověď,ale pokud to bude někdo pročítat,rád bych to uvedl na pravou míru.Kde jsi sebral tvrzení že pomědění je silnější vrstva než u přáškové barvy?Ty si zkoušel obě varianty?I s práškovou barvou?
Já obě zkoušel a jsem si naprosto jistý že nemáš pravdu.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: úte 3. led 2017, 23:16
od mar.tan
sheep píše:Vždy je potřeba kvalitní slitinu olova.


Koukal jsem na citované video na youtube s epoxidovým (MCC) pláštěm, kde tvrdí že plášť je velmi pevný a nestrhne se, tak mě napadlo, jak by se to chovalo s měkým olovem uvnitř... Asi zkusím odlít zkušebně stovku měkkých a vyzkouším.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: stř 4. led 2017, 10:25
od sharkcom
mar.tan píše:
sheep píše:Vždy je potřeba kvalitní slitinu olova.


Koukal jsem na citované video na youtube s epoxidovým (MCC) pláštěm, kde tvrdí že plášť je velmi pevný a nestrhne se, tak mě napadlo, jak by se to chovalo s měkým olovem uvnitř... Asi zkusím odlít zkušebně stovku měkkých a vyzkouším.


Popravdě mikrometrem jsem okolo toho neběhal. Ale ono bude v obou případech záležet jak dlouho to budu poměďovat či jakou vrstvu prášku na to nanesu...

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: stř 4. led 2017, 10:51
od sheep
To je jiná odpověď.Jenže vrstvu prášku na to nanesu podstatně rychleji než vrstvu mědi.Dopodrobna to nepročítam,ale píšete o 24h pomědění.Silnější vrstvu prášku upravím přidáním ředidla,pokud jde o mokrou cestu.Ale i tak je lepší udělat proces nanášení 2x.To samé jde i suchou cestou.
V obou případech a to že to budu provádět 2x bude vrstva silnější než u pomědění,a to hlavní za kratší dobu.Pokud budeš mědit 24h,nebo 48h bude na tom prášek stalé o krok dopředu se sílou a hlavně z dobou a s výbavou(kyselina,skalice,nádoby,zdroj,atd) prášek pouze ředidlo,prášek,nádoba,ohřev.
Prášek 1000 střel do 20min +/- jsem hotov s jednou vrstvou,pokud pujde druhá 40min.Proč 1000ks protože jich více do trouby nedam.Když bych měl 3 rošty zvedá se počet střel při stejném času,ale nepotřebuji.
Může někdo navrhnout že je investice do trouby-neni,chce to zajet do sběrného dvora a dostane ji zadarmo,nebo jedny cigára.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: stř 4. led 2017, 10:57
od sheep
Koukal jsem na citované video na youtube s epoxidovým (MCC) pláštěm, kde tvrdí že plášť je velmi pevný a nestrhne se, tak mě napadlo, jak by se to chovalo s měkým olovem uvnitř... Asi zkusím odlít zkušebně stovku měkkých a vyzkouším.



Tvrdit můžou,používam epoxid barvu a je pravdou že tvrdá je.Ale budeš zkoušet vyzkoušené.V 9mm se strhne i stím.Vyzkoušeno.
Ale jestli budeš stejně dělat,dej vědět jak si dopadl.

Re: Povrchová úprava střel - výroba doma

Napsal: stř 4. led 2017, 20:53
od sharkcom
Mám k dispozici linku na komaxid. Takže mužů klidně laborovat. Ale mám teď problém s měkkým olovem, kterýho mám asi metrák... Pokud udělám silnou měď, je to ještě na hraně ustabilizovâní střely. U toho koaxitu nevím. Moc se mi nechce kupovat cín za skoro 1000kč za kilo. Lehce se pak dostanu na hranu výhodnosti vlastní výroby střel