obchod: Zelený sport

Uživatelský avatar
audis
Příspěvky: 2982

Příspěvek#46 » pon 5. bře 2018, 23:47

honzek:
jakkoliv s tebou soucítím, jen připomínám, že mezi podnikateli v ČR je (jestli to ještě platí) zákonná záruka na zboží 0,5 roku. Delší záruky jsou smluvně možné. A já nevím, s jakými zárukami kupuje ZS (nebo kdokoliv) ve světě. Z toho plyne ochota zbraň opravovat nebo vracet peníze v čase od obchodníka.

Marži na zbrani odhaduju na 30 %, ale zdaleka si nejsem jistý. A pokud obchodník prodává za doporučené/přikázané ceny, o tu marži se musí podělit dovozce a obchodník. Neobhajuju, jen připomínám stav.



jhora
Příspěvky: 1388

Příspěvek#47 » úte 6. bře 2018, 08:10

Marže je obvykle nižší, obzvlášť u obchodníků s nižším obratem - na stránkách ZS normálně najdeš, za kolik prodávají obchodníkům (mají to odstupňované podle obratu).

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 536

Příspěvek#48 » úte 6. bře 2018, 10:10

Já jednou reklamaci u ZS taky řešil. Ale přes obchodníka. Na SA-61 mi praskl kohout. Nicméně zbraň jsem kupoval v Brně v Armoru. Nejprve se zdálo, že ji budou zasílat celou do ZS, nebo já to tak aspoň pochopil. Chtěli po mě i úlomek kohoutu, který jsem na reklamaci nepřinesl. Nicméně, druhý den po odevzdání na reklamaci volal z obchodu chlapík, že kohout dal nový ze svých zásob a ať donesu ten upadlý kousek, že si to ze ZS vyřídí tak, aby mu zaslal nový kohout on. Takže za mě kladné hodnocení přístupu obchodu, jak to dopadlo s "vyřízením" se ZS, netuším.

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 347

Příspěvek#49 » stř 7. bře 2018, 21:20

Tak obchod se nechoval moc profi, už jenom proto, že nezná svoje práva a neumí si je obhájit :) Co je mezi prodejcem a ZS nemám tucha, ani jaké mají vztahy. Ale je fakt, že prodejce neměl nejmenší důvod opravu protahovat. Asi mi tam nekecali a to nekošér chování bylo zřejmě opravdu na straně ZS.

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 347

Příspěvek#50 » pát 9. bře 2018, 08:53

honzek86 píše:Esej na téma Zelený sport a přístup k zákazníkovi: Osobně jsem s ním nejednal. Jednal jsem s nejmenovanou prodejnou, které zbraň ZS dodal. Reklamoval jsem brokovnici a tady je záznam ... Brokovnice nepřebíjí, střílí to po jednom, ale nevyhodí náboj, ani nenabere další, dokud nevyndám zásobník (zkoušeno na více druzích a výrobcích nábojů - kvalitu zmiňované AS-46 tu neřeším, to jsem psal jinam). Reklamoval jsem s tímto plus 2. vada, že zásobník obecně se zasekává, tedy požadovaný výsledek - opravený zásobník (spíše nový) a opravená flinta. Vrátilo se za 6 týdnů (že jsem od přírody dobrák, tak jsem to neřešil) s komentářem "Opraveno.". Na zásobník se vyprdli, ten akorát přebalili. Odesílal jsem v originální krabici, vrátilo se to v krabici od vzduchovky ... hmm ... Na prodejně jsme nemohli nic zkusit, páč střelnice byla v rekonstrukci. Tak jsem si to odnesl domů. Nefungovalo nic. Brokovnice se nikdo ani nedotknul. Pouze si ji nechali 6 neděl na skladě, ztratili mi krabici a netknutou poslali zpět. Chápu, že mé rozhořčení má patřit dle občanského zákona prodejně a její techtle-mechtle se ZS mě nezajímají. Na prodejně mi uznali reklamaci a tam mi taky mají vrátit peníze. Z logiky věci ale nebudu očerňovat prodejnu, kde za nic nemůžou. Dal jsem jim druhou šanci. Zpět na prodejnu - se slovy, že se asi někdo spletl a vyreklamoval jsem podruhé stejnou vadu. Slušně se mi omluvili, že do měsíce to nebude, protože je před Vánocemi a ZS bude přijímat do opravy až od 15.1. Opět by bylo na místě, abych jim řekl, že mě to nezajímá, ale já jsem řekl "fajn". (Zde bych rád upozornil na to, jak ZS vydrbává s prodejnami a zcela s přehledem a netajeně porušuje občanský zákoník, který nikde neříká, ž evýrobce může zavřít krám a nebrat reklamace, ale pro ZS zřejmě občanský zákoník a další spotřebitelská práva neplatí. ZS přece obchoduje se zbraněmi, tak co by, že jo...) Na konci ledna jsem volal na prodejnu a ptal se, jak jsme na tom. Nijak. "Brokovnice tu pořád leží, ZS na nás nemá čas". Povídám, že na to měli měsíc a půl, že budu chtít zpět peníze. Peníze mi prý nevrátí, protože jim by je ZS taky nevrátil. (???) Jelikož jsem stále od přírody dobrák, dal jsem jim čas, ať si to se ZS vyřeší. Volali mi dnes, že ZS zbraň poslal zpět - reklamace neuznána a přibalen balíček vystřílených nábojů od brokovnice jako důkaz, že brokovnice funguje. No to je ale volovina. Za prvé vystřílených hilzen mám taky plnou krabici a za druhé vada nebyla "nestřílí", ale "nenabíjí", takže i kdybych dokázal, že hilzny vystřelila ona zbraň, tak důkaz je to zcela o ničem. Tento týden si tam zajedu a nechám se překvapit. Nedal bych moc za to, že vada stále trvá. Pokud to bude fungovat, tak ZS nejsou nic víc než lháři, protože poprvé to neopravili, až teď.
Závěr:
Ano :) je mi jasné, že řada z vás mi teď bude argumentovat, ať nečerním ZS, že je to největší shop a že seženou věci, které jinde sehnat nejdou atd. No a co? To není argument, proč se chovají takto arogantně a neprofesionálně k řadovému zákazníkovi. Z jejich chování je zcela zřejmé, že řadový zákazník je pro ně zcela póvl a nehodlají se jeho požadavky zabývat a uznat, že mu prodali šunt. Prostě proto, že zabývat se budou jen tím, kdo jim udělá tržbu za milion. Vydrbávají s drobnými prodejnami a porušují zcela zásadní ustanovení občanského zákona.
Já vlastně nemusím vůbec nic řešit. Vada nebyla do měsíce odstraněna, takže mám nárok na prachy. To, že je tam teď zbraň údajně opravená, mi může být fuk. Do měsíce to nebylo, tudíž můžu uplatnit svoje nároky. Že prodejně vadu neuznali, mi taky může být fuk, mě ji prodejna uznala. Jen mě mrzí, že to odskáče malá prodejna, která své nároky dál zřejmě neuplatní, protože ZS si hraje na mafii, která své závazky nehodlá plnit.
Původně jsem to chtěl takto napsat na vedení ZS ... potom mi ale docvaklo, že by se tím vůbec nezalamovali a bylo by mi napsáno, že na to nemají čas. Raději to napíšu sem, ať si počtou ostatní zákazníci tohoto "shopu".


Tak na žádost některých dokončuji story. Včera jsem dostal zpět brokovnici, která funguje a přebíjí všechny druhy nábojů. Komentář od Zeleného Sportu: Reklamace neuznána, opraveno při první reklamaci a do shopu jim to přišlo funkční ... vyzkoušeno a za vystřílené střelivo si účtují 360Kč :D to snad nemyslí vážně. Poslali k tomu hromádku hilzen, které mohli nabrat někde z krabice, takže to neberu vážně. Je zřejmé, že zabrousili zásobník, vyměnili dno zásobníku a i pumpa chodí lépe, takže jednoznačně změny, které minule rozhodně provedeny nebyly (asi mě mají za vola - přece nebudu reklamovat pušku, která funguje). Normálně lžou. Směšných 360Kč jsem zaplatil a odnesl si domu funkční broknu, páč už jsem na to neměl nervy. Kdyby rovnou řekli, že jsou lempli, že to neopravili a že jsou chuďasi a mám jim opravu zaplatit, tak jim ty prachy klidně pošlu. Jde mi o to jednání. Pokud s nimi má někdo milou zkušenost, tak mu to upřímně přeju i závidím. U mě jsou Zelený Sport lumpi, se kterýma nemá smysl slušně jednat a skončil jsem s nimi, i kdyby rozdávali Kalachy ze zlata ;) Howgh



Hodo65
Příspěvky: 74

Příspěvek#51 » pát 9. bře 2018, 09:40

Blbá story, ale nakonec tu závadu aspoň opravili, i když "se neprojevila" :lol: . Taky to mohlo dopadnout tak, že i napodruhý by ti vrátili nefunkční zbraň a to martyrium bys zřejmě absolvoval znovu. To, žes s nimi skončil, je ovšem logický vyústění celýho procesu vyřizování reklamace a plně ho chápu.

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 347

Příspěvek#52 » pát 9. bře 2018, 09:59

Kdyby mi podruhé vrátili nefunkční zbraň, tak už bych musel podělat prodejce a řešit to třeba i soudním sporem, což jsem nechtěl ;)

Uživatelský avatar
scorpions.cz
Příspěvky: 505

Příspěvek#53 » pát 9. bře 2018, 14:12

Jenom pro info , mezi obchodními partnery neplatí záruční doba 1 měsíc. Tu je povinen držet prodejce koncovému zákazníkovi. Tím nechci nikoho omlouvat .

Uživatelský avatar
honzek86
Příspěvky: 347

Příspěvek#54 » pát 9. bře 2018, 15:23

A jak to potom obchod dělá s reklamacemi? Opravuje to na vlastní náklady, když mu byl dodaný šmejd a nemůže za to? Nijak to nezpochybňuju, akorát ten systém potom trochu nechápu.



cipis
Příspěvky: 2103

Příspěvek#55 » pát 9. bře 2018, 15:41

Technická, co je k tomu co k nepochopení? Ten obchod má na tom nějakou marži, tj. na tobě vydělává. Pokud "za to nemůže", tak nemusí vůbec obchodovat a ty si to rovnou můžeš koupit bez prostředníka - šoupače krabic a levněji. Že si na tom tu marži nastavil tak blbě, že není schopen ustát standardní podmínky velkoobchodního nákupu, tak to nemá dělat.
Celkově nechápu, aniž bych se nějak zastával ZS, proč se tu vlastně hořekuje nad přístupem ZS, když je to vlastně pro tebe, jakožto zákazníka, naprosto irelevantní.
Bohužel ale také zkušenosti (nemyslím ZS, ale ty výmluvy na dodavatele) platí pro celé spektrum nakupování, jednu věc si ale musíme uvědomit, my jsme zákazníci a práva a povinnosti máme jasně dané, tak je jako takové máme dodržovat a hlavně vyžadovat. Že to někdo akceptuje a podřídí se takovému jednání způsobí jen to, že budou další a další případy.

Uživatelský avatar
Václaf
Příspěvky: 67

Příspěvek#56 » pát 9. bře 2018, 18:12

Mám od nich dvě zbraně. První Zastava M70B1,vše naprosto v pohodě,funkční a bezproblémové,stála 6.600,- Druhá zbraň brokovnice Uzkon AS23 (5.000,-),doma jsem zjistil,že nefunguje pojistka v lučíku. Jinak vše funguje v pohodě. Teda ještě jedna drobnost,na matici která drží hlaveň chybí aretační kulička,či jak se to jmenuje a matice se občas povolí. Mám to do ZS 64km,takže kdybych řešil tu pojistku,tak tam pojedu a zpět (128km) a pak ještě pro opravenou (dalších 128km)-jen v naftě 740,- jezdím dodávkou. Takže jsem nad tím mávl rukou,můj čas (OSVČ) a náklady na dopravu mi za to nestojí a dám si to opravit u puškaře cca 15km ode mne se kterým se navíc pravidelně potkávám na střelnici. Obě pušky jsem kupoval přímo u nich a jiný problém jsem já neměl. Tolik info za mne

Uživatelský avatar
Walt
Příspěvky: 492

Příspěvek#57 » sob 10. bře 2018, 04:53

zbrani v ZS jsem koupil povicero, vse v ruznem stavu pouziti a nemuzu si stezovat na pristup
pred lety UK59 SEMI - spatne podavani naboje, vymeneno za bezvadny kus, ted nedavno zasobnik k MP5, poslal jsem a obratem dostal postou novy



mikymoto
Příspěvky: 1322

Příspěvek#58 » pát 12. říj 2018, 13:53

Tak se nám pánové ze Slatiny rozhodli osladit život :D
Kromě zbraní, střeliva a ostatních ošklivých věcí schopných ublížit začali prodávat i vlastní med z areálu firmy - to nevymyslíš ;)
Citace z webu firmy:
Jelikož kromě desítek skladů máme i rozsáhlé venkovní areály, ( cca 100ha luk, sadů, polí a 96ha bukovo akátového lesa)okoukali jsme na služebkách v Izraeli chov včel a teď produkujeme vlastní med. V týmu kromě pyrotechniků, zbrojířů a puškařů tak máme i tři vyučené včelaře a v areálu moderní včelnici.

Uživatelský avatar
Serz
Příspěvky: 1871

Příspěvek#59 » pát 12. říj 2018, 20:04

Nahodou, med 7,62 by byl fajn, kdyz muze byt i kafe :-)

Uživatelský avatar
audis
Příspěvky: 2982

Příspěvek#60 » pát 12. říj 2018, 23:32

nehledají kolegu? Portfolio je rozmanité, prác eby mohlá být rozmanitá a zábavná. Nicméně ..
Na základě ničeho se bojím, že to bude stejné jako včechny rodinné české firmy: na peníze pro zaměstnance si pro korunu nechají vrtat koleno. Zdroj: zkušenost z 3 rodinných českých firem. Kéž bych se mýlil.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů