Zaslání krátké zbraně



stopper
Příspěvky: 101

Příspěvek#31 » stř 28. pro 2016, 17:32

Sry, ale nenašel jsem na svou otázku vhodnější vlákno a nové se mi nechce zakládat.

Ve spoustě odpovědí k závadám doporučujete "Nic neřeš, reklamuj!".
Ale jak to prakticky děláte, když je prodejce daleko?

Jedná se mi o reklamaci po zaregistrování zbraně.

Uživatelský avatar
j.v.
Příspěvky: 160

Příspěvek#32 » stř 28. pro 2016, 18:11

Neděláme to nijak, prostě zatneme zuby a dostavíme se za prodejcem osobně. Palné zbraně jsou v tomhle specifické, protože poštou je nepošleš a místní obchod se zbraněmi ti v drtivé většině případů s přepravou věci, kterou jsi u nich nezakoupil, taky nepomůže.

Uživatelský avatar
Poli
Příspěvky: 461

Příspěvek#33 » stř 28. pro 2016, 18:12

Dovezeš to osobně prodejci na reklamaci buď ty, nebo někdo z tvých známých, co mají zbroják. Žádná přepravní společnost u nás zbraně nevozí.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4573

Příspěvek#34 » stř 28. pro 2016, 18:19

Poli : Zbraň kat. B pouze on a nikdo, kdo na ni nemá povolení.



JardaB
Příspěvky: 1246

Příspěvek#35 » stř 28. pro 2016, 18:39

Teoreticky by mohl nekomu kdo ma nakupko predat se sedivakem jako by mu to prodal a kdyz to dobre dopadne, tak stornovat a vse OK, ne? Ale asi ne kazdy ma v zaloze nakupko, uznavam ;-)



kk
Příspěvky: 1018

Příspěvek#36 » stř 28. pro 2016, 18:40

Jak mi rikali u nas:
A prodejce to po netu prevede v registru zbrani na sebe a az prijede jeho dopravce, tak to prevede na dopravce a ten to prevede na ....
Nekdy bych chtel videt ty pohyby v registru zbrani :D



donovanstangiano
Příspěvky: 164

Příspěvek#37 » stř 28. pro 2016, 18:44

Dopravce to mít registrované nemusí. Stačí koncese a myslím, že nějaký průvodní doklad od obchodníka k obchodníkovi. Pak to jede v jakémsi zvláštním režimu. U stěliva je třeba ještě ADR. Je to ovšem velmi drahá služba, standardní balíkové služby toto vůbec nenabízí. Myslím, že pokud to nemáš 1000 km, tak je lepší to vzít po své ose.

Uživatelský avatar
Lynx
Příspěvky: 1002

Příspěvek#38 » stř 28. pro 2016, 19:02

stopper píše:Sry, ale nenašel jsem na svou otázku vhodnější vlákno a nové se mi nechce zakládat.

Ve spoustě odpovědí k závadám doporučujete "Nic neřeš, reklamuj!".
Ale jak to prakticky děláte, když je prodejce daleko?

Jedná se mi o reklamaci po zaregistrování zbraně.

Nic neřeš, reklamuj. A do protokolu uveď, že požaduješ uhrazení nutných nákladů, např. nákladů na dopravu a ušlý zisk.



tomas fuk
Příspěvky: 831

Příspěvek#39 » stř 28. pro 2016, 20:34

ADR neni u streliva potreba. Jedna se o prepravu tovaru, ktery spada do skupiny 1.4 S a na tu staci jen jednodenni skoleli u ktereho se nepisou zadne testy. Jen si tam poslechnes nejake veci o bezpecnosti, manipulaci, prevozu tovaru. Pak se to jen podepise a hotovo. Tohle skoleni mivaji vetsinou kancelarske krysy u dopravnich firem, ktere se zameruji na prepravu ADR. Ja osobne jsem ze slovenskych municnich skladu vyvezl nekolik stovek tun kulometaku, ktere putovaly do USA. Vsechno slo pres celnici a nikdo nechtel nic, co by se tykalo ADR. Jen namorni kontejner musel byt radne oznacen, jako ADR. V tu dobu jsem ADR prukaz nemel a sef by me neposlal nakladat, kdyby na strelivo musel byt prukaz ADR. U strelneho prachu, delobuchu, petard, ohnostroju je uz potreba ADR. To spada do skupiny 1.



uživatel
Příspěvky: 28

Příspěvek#40 » stř 28. pro 2016, 21:14

Asi si zopakuj ADR sám si uvedl třída 1.4 s a pokud jsi to nevozil po 10kg tak jsi ji potřeboval. A zajímavý ,že kontejner musel být označen ADR. Jinak zábavná pyrotechnika je 1.4s . Jinak zákoník jasně dává právo na náhradu ,, přiměřenou " na dopravu a jiné k vyřízení reklamace.



tomas fuk
Příspěvky: 831

Příspěvek#41 » stř 28. pro 2016, 21:48

Nepotreboval. Vozil jsem to po tunach. Vaha nakladu jednoho kontejneru 14 tun. Jediny papir, ktery jsem potreboval bylo povoleni ministerstva vnitra Slovenske Republiky na vyvoz a prepravu munice. Celni urad nevyzadoval nikdy zadne dokumenty o ADR. Kazdy kontejner se zaclival. A zaclivalo se na cenicich ruzne po celem Slovensku. Ani auto s navesem nebylo ve vybave ADR. Navic firma, kde jsem jezdil a ktera vyhradne prevazi ADR by si neriskla poslat nakladat nekoho bez ADR zbozi podlehajici ADR. Pokuta by byla likvidacni. Kontejner se povazuje jako prepravni obal a ten musi byt oznacen. Tak jako karton s krabickami. Je to vlastne velky karton s velkymi krabickami. Ne vsechna zabavni pyrotechnika spada do 1.4S. Do Opavy se vozila zabavni pyrotechnika a ta byla oznacena 1.1 Tam uz musel ridic mit ADR, kamion musel byt ADR.
Ale uz je to vic jak 5 let. 3 roky uz ADR nevozim, tudiz se uz nezajimam o jeji prepravu. Je mozne, ze vznikly nejake upravy v legislative ADR. Pristi rok mi ADR konci a obnovovat nebudu. Je lepsi, kdyz ji clovek nema.

Uživatelský avatar
cmk
Vedení LOS
Příspěvky: 2232

Příspěvek#42 » sob 31. pro 2016, 01:03

Lynx píše:Nic neřeš, reklamuj. A do protokolu uveď, že požaduješ uhrazení nutných nákladů, např. nákladů na dopravu a ušlý zisk.


Haha... Nic podobneho samozrejme nelze.

Uživatelský avatar
Lynx
Příspěvky: 1002

Příspěvek#43 » sob 31. pro 2016, 08:38

Zákon říká, že lze. https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonP ... =15#parCnt Samozřejmě, všeho s mírou. Jde o nejmenší možné náklady nebo ty, které určí sám prodávající. Nejsem právník, ale náklady na cestu, pokud je to jediná možnost dopravy k prodejci, se tam zcela jistě počítají. A jestliže má provozní dobu pouze ve tvé pracovní době, pak i ušlý zisk je tvůj nutný náklad.

Uživatelský avatar
j.v.
Příspěvky: 160

Příspěvek#44 » sob 31. pro 2016, 10:30

Nutné náklady jsou POUZE poštovné, nebo v případě, kdy věc nelze zaslat poštou, cestovné. Cestovné se pak bere buď jako mhd/vlak/bus, nebo opět v případě, kdy k prodejci nevede běžné spojení, je úhrada cestovného podle nějaké tabulky ze zákona (nevím z hlavy, dohledejte si).

V každém případě se vždy bere nejnižší/běžná sazba. Takže u pošty obhájíte balík do ruky ale ne třeba expresní dhl. Pokud věc můžete zaslat poštou, neobhájíte náklady na její osobní doručení k prodejci. Pokud věc vylučuje její poslání poštou, můžete k prodejci dojet vlakem a on je povinnen jízdu proplatit, ale zapomeňte na 1. třídu, atd., atp.

Ušlý zisk vám ale nikdo nevyplatí, to je váš problém. Stejně tak je důležité zdůraznit, že na výplatu nákladů spojených s reklamací máte právo pouze v případě uznané reklamace.



Patrik
moderátor
Příspěvky: 3539

Příspěvek#45 » sob 31. pro 2016, 11:23

cmk píše:Haha... Nic podobneho samozrejme nelze.

Předloni jsem po příjezdu z obchodu a rozbalení grilu zjistil poškození. Druhý den jsem jel zpět reklamovat. Reklamace bez problému, po uštěpačné poznámce kdo mi zaplatí těch 100 km zbytečné cesty mně prodavač odkázal na vedoucího. Nic moc nadšený nadřízený pracovník chtěl po mně velký TP, po odpovědi, že jej běžně sebou nevozím, tak si na základě malého OTP někde našel spotřebu mého auta a vyplatili mi odpovídající částku (Hornbach). Za zeptání člověk nic nedá, jen se na mně tam pak všichni tak nějak divně koukali :) Na druhou stranu jsem před nedávnem řešil reklamaci telefonu díky pojištění nahodilé škody (tak nějak se tomu říká) poprvé si ten telefon odvezli zdarma svozem GLS, když jsem pak reklamoval reklamaci, tak jsem telefon posílal já a požadoval úhradu poštovného, tak se se mnou nikdo nebavil. Jen díky tomu, že mi přišel nový telefon jsem to dál neřešil.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: 311_Mart, Lonestar, Rejsek, Tomak a 21 hostů