Zkušenosti s nábojema z LIMIT.cz



Lykarian
Příspěvky: 3

Příspěvek#481 » pon 2. led 2017, 22:17

Ahoj vespolek. Minireport o přebíjených nabojich Limit z pytliku 100ks/400kč-bez závady odstříleno 200ks. Hodně práší, soustřel nevím bylo to na pudovku-trefoval jsem se...špíněj přiměřeně. Na těch 200 ks šli 2 hůř do komory/zk. na vyjmuté hlavni zbraně G43, ze které pak i vysly.
Hezký další rok všem



Durden
Příspěvky: 6

Příspěvek#482 » pon 20. úno 2017, 10:48

přebíjený limity jsem si kupoval minulý týden. Prodejce se mě taky ptal, čím střílím. Mám G19. Tak to prý úplně v pohodě žere :-) takže každej ti řekne něco jinýho. Já si přebíjený koupil hlavně proto, že jsem chtěl vlastní zkušenost. Na forech si člověk přečtea asi milion různých zkušeností.
Moje je taková - 100 ks, ani jeden selhač, vždy to přebilo. Strašně to čoudilo, přede mnou hroznej mrak kouře, jednou se šel podívat kámoš z vedlejšího stavu, co to mám, že mu tam lítá mrak. Ve zbrani víc bordelu než po SB. Jak šupin, tak mnohem víc zašpiněný.



ggrandcz
Příspěvky: 146

Příspěvek#483 » pon 20. úno 2017, 19:11

Moje zkušenost je s limitama zase taková, že ze 100ks mi tak 15 nevlezlo do hlavně G17 - dlouhé.



Stewie
Příspěvky: 306

Příspěvek#484 » úte 21. úno 2017, 07:12

ggrandcz: Bylo by rozumné, ze kdy tu zkušenost máš. Předpokládám, že jsi je koupil minulý týden a všem doporučuješ nynější dávku nekupovat. Je tak?



ggrandcz
Příspěvky: 146

Příspěvek#485 » stř 22. úno 2017, 18:54

Koupil jsem před půl rokem. Od té doby nekupuju. Nebudu přece kupovat každý týden a zkoušet, jestli už ok nebo ne a přitom všem čekat, kdy udělají něco jiného špatně, co mi rozerve zbraň. Bohužel šarži jsem si nezapsal. Ale jak se psalo už i jinde: "Každý svého štěstí strůjce."
Navíc jsem zkoušel vrtavost 9mm nábojů do mokrého papíru a právě limity - ne IPSC šly výrazně hlouběji. Podle stránek jsou S&B na hranici max výkonů CIP a ty byly výrazně méně hluboko zavrtané. Tak si o max. tlacích ve spojení s "nehodama" zbraní udělej obrázek sám.

Uživatelský avatar
Petzold
Příspěvky: 899

Příspěvek#486 » stř 22. úno 2017, 22:15

Ne/kupovat je samozřejmě každého volba.
Ovšem odvozovat Pmax od "vrtavosti střely do mokrého papíru" má stejnou vypovídající hodnotu, jako to věštit z kávové sedliny při občerstvení na střelnici. CIP žádný maximální výkon neudává.
Limity 124 gr mají např. trochu jiný tvar střely než SB.

Uživatelský avatar
Rough boy
Příspěvky: 1170

Příspěvek#487 » stř 22. úno 2017, 22:29

ggrandcz píše:...Navíc jsem zkoušel vrtavost 9mm nábojů do mokrého papíru a právě limity - ne IPSC šly výrazně hlouběji....

Hodil by jsi sem pro představu hloubky kanálů? Alespoň orientačně.

Uživatelský avatar
Din
Příspěvky: 94

Příspěvek#488 » stř 22. úno 2017, 23:07

Limity 9mm Luger jsem naposled střílel v počtu sto kusů loni v listopadu z CZ 75 Police a bez problémů se selhačem a přesností (ale nejsem elitní střelec, jen pro radost...). Jestli víc smrděly, to jsem na venkovní střelnici nezaznamenal...
Din



Stewie
Příspěvky: 306

Příspěvek#489 » čtv 23. úno 2017, 08:09

ggrandcz: Jedná se mi o to, že ti chyběl časový údaj. To, že byly špatné na začátku výroby ví každý, nynější výroba může být jiná.



ggrandcz
Příspěvky: 146

Příspěvek#490 » čtv 23. úno 2017, 17:19

Petzold: Ano, tvar střely je veděckým okem trošku jiný, ale není to flat nose vs round nose, pořád je to ogivální střela a navíc, pokud bych se bavil o rodílu pár cm, tak neřeknu, ale ono to byl rozdíl kolem 1/3 dráhy. To raději ani neříkám, kam až doletěl 150gr subsonic s plochou špičkou...
Ale chápu, že je jednoduhší nic nezkoušet a pouštět svoje domněnky. Takže, pokud máme 2 náboje stejné ráže, stejného tvaru střely, ba i hmotnosti, tak jak to, že jedna se vrtá výrazně hlouběji než jiná, když nedochází k deformaci střely? Jestli tyto výsledky přirovnáváš ke kávové sedlině, tak to buď rád, že nežiješ v době minulé, to už bys hořel za čarodějnictví, protože takle hmatatelně věštit nikdo bez kouzel neumí.
A kdo teda stanovuje max. tlak náboje, když v přebíjecích tabulkách je uvedeno "Max. tlak CIP", programy označují překročení max. tlaky dle SAAMI nebo CIP ?
Rough boy: Bohužel, tenkrát jsem si zaznamenal jen pořadí.

Uživatelský avatar
Petzold
Příspěvky: 899

Příspěvek#491 » pát 24. úno 2017, 13:46

Sám sis odpověděl, tlak (Bar) je něco jiného než výkon (Watt, Horsepower, Pferdestarke :) ), jak jsi původně udal, s výkonem jako veličinou CIP ani SAAMI nepočítá a ani není důvod. SB rozhodně není na maximální hranicí povolených tlaků v komoře při výstřelu, na to si tento výrobce dává extrémního majzla. 8-)
Už jsem toho vyzkoušel spoustu. ;) Dvě střely různých výrobců, byť FMJ , nejsou totožné. Limit konkrétně má jiný tvar předního ogiválu než SB (laicky, víc do špičky), oba jiný než Hornady, Lapua, Alsa.... atd. atd.
Pokud máme dvě materiálově a tvarově identické střely (což však dvě uvedené nejsou) se stejnou hmotností, tak ta co se "vrtá" hlouběji má evidentně větší energii, tedy vyšší úsťovou rychlost (kterou ses tak nějak nezabýval).
To ale vůbec nemusí znamenat, že takový náboj musí mít nutně vyšší tlak v nábojové komoře, prosím.
Existuje něco jako bezdýmný prach, každý výrobce používá jiný, rychleji, pomaleji hořící atd. Každý výrobce používá jinou zápalku, která je schopná ovlivnit úsťovou rychlost střely až v řádu do desítky procent.
A to se vůbec nezabývám homogenitou "mokrého papíru", konstrukcí střely s případnou mírnou deformací pláště na špičce, kde občas není jádro s pláštěm spojené (na což je SB specialista).....

Takže obecně usuzovat, že když se Limit zavrtá "hlouběji do mokrého papíru" než SB, potom nutně musí mít vyšší maximální tlak Pmax, nebo dokonce překročený.....je na úrovni věštění z kávové sedliny. Sorry.

Tím Limit samozřejmě nijak neobhajuji.
Naposledy upravil(a) Petzold dne pát 24. úno 2017, 14:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
4mike
Příspěvky: 844

Příspěvek#492 » pát 24. úno 2017, 13:57

ggggrand
nedejbože, že bys potkal Limity major pro Open IPSC
ty jsou ještě setsakravrtavější, ty už můžou soupeřit s vidiákem :lol: a to kupodivu i s tlaky dle CIP a pravděpodobně i s nižšími
než ty co nalaborovaný DO32 rozebírají "Kačenky" na prvočinitele a přitom pocitově nekopou víc jak továrny a ani moc hluboko nevrtají



ggrandcz
Příspěvky: 146

Příspěvek#493 » sob 25. úno 2017, 09:43

Petzold: Je zajímavé, jak si překrucuješ, co jsem napsal, jak se ti to hodí, abys náhodou jednou neměl svoji pravdu ;) V jednom příspěvku pochopíš, co chci říct, v dalším zase obrátíš...
Jelikož S&B uvádí hodnotu 360m/s, tak je jasné, že velmi rychlé střelné prachy jako S011/D032 můžeme vypustit. Takže zbývají pomalejší prachy, které v této kombinaci mají stejný výkon, udávají střele stejnou rychlost nebo cokoliv, abys připustil, že z toho náboje víc koní nepoleze, pokud nechceš porušovat, co CIP stanovuje.
BTW, pokud sem taháš energii a v tom samém příspěvku zpochybníš, že sem netahám rychlost + její spojitost s výkonem, tak pro příště douč spojistosti mezi energií, rychlostí, výkonem a objektem o stejné hmotnosti.
Tvar střely do toho netahajme, subsonic se do papíru zavrtal víc jak 124gr. Bylo to z G26.

4mike: Tak si to shrňme. S&B uvádí rychlost 360m/s ze 150mm hlavně o hmotnosti střely 8g. To je kombinace, na kterou se prostě prach D032 legálně nikdy nedostane, natož aby tyto hodnoty překročil, aby zavrtal střelu hlouběji než S&B. Alespoň jsem nenašel žádnou střelu, která by to v kombinaci s tímto prachem uměla. Tabulky Lovexu a Accuratu byly mým zdrojem.

Uživatelský avatar
Petzold
Příspěvky: 899

Příspěvek#494 » sob 25. úno 2017, 10:52

Uff, tohle vzdávám. 8-)

Uživatelský avatar
sided
moderátor
Příspěvky: 3602

Příspěvek#495 » sob 25. úno 2017, 11:10

Hele měřit tlaky porovnáním hloubky střelného kanálu a nápisu na krabičce.... to je celkem originální metoda :D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host