Povrchová úprava střel - výroba doma

Uživatelský avatar
4mike
Příspěvky: 1256

Příspěvek#31 » stř 28. lis 2012, 10:53

cony píše:............ Mosaz je samomazná (mimo jiné se používá i u kluzných pouzder) ...........

omyl ikdyž to vypadá podobně jako bronzi, mosaz to není, ta by šla použít max. na kluzný futra ručního mlýnku na kafe

Uživatelský avatar
staM
Příspěvky: 281

Příspěvek#32 » stř 28. lis 2012, 16:40

McFly píše:No, možná se pletu, ale význam pláště není o mazání, ale aby střela nebyla při nárazu na cíl deformována stejně jako olovo....

To se pleteš.Střely se primárně začaly plášťovat z důvodu jejich větší mechanické odolnosti při průchodu vývrtem hlavně a pro zmenšení otěru olova.
S olovem a jeho slitinami prostě rychlost nešla zvyšovat do nekonečna.

Uživatelský avatar
McFly
moderátor
Příspěvky: 1721
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#33 » stř 28. lis 2012, 17:27

No fuj, ale vytrhnul si me z kontextu a vypadam teď jako LAMA největší :))



cony
Příspěvky: 56

Příspěvek#34 » stř 28. lis 2012, 18:34

Ano s tou mosazí jsem se spletl, ale třeba při výrobě hlavní se protlačovací trny mažou mědí.



sheep
Příspěvky: 121

Příspěvek#35 » úte 4. pro 2012, 17:13

No tak trochu bych chtěl ujasnit co se týká teploty.Co nanáší výrobní firma "nevím",bohužel.Kdybych to věděl začnu to nanášet také.Ale tato informace z výroby ještě neunikla.
Práškové barvy se dělají i teplotně odolné i 550 st.A aniž by si to někdo uvědomoval jsou třeba na různých grilech nebo krbových kamnech a to již dává odpověď co se týká toxicity a tepelné odolnosti.
Ja teda osobně nevím jak se otypuje střela.Ale má někdo potvrzení že střely které nyní koupím jsou netoxické?
Po netu se dá koupit i střela olověná a prošla zkušebnou.A pokud bych byl uplně naivní,potřeboval bych mít na pytlíku napsáno něco ve smyslu "při použití se odpařují jedovaté látky".
A kolik střel je celopláštových a mají zakrytou i základnu,ale kolik také ne a používají se vesele a olovo se odpařuje.
Bohužel nejsem schopen odpovědět jestli střelu kterou takto potáhnu bude netoxická,jen mohu nanést takovou barvu která mi byla doporučena.
Bohužel nezbývá nic jiného než věřit výrobci že střela je netoxická,nebo se pokusit o podobný nástřik a věřit že je netoxický,nebo stále střílet olovo jako to dělám dosud a vědět že je na 100% jedovatý.

Uživatelský avatar
ladaj
Příspěvky: 588
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#36 » ned 12. kvě 2013, 22:34

Prototyp jiné povrchové úpravy - galvanického pomědění:
Obrázek
Je to klasická 452-230gr LEE, pro porovnání devítkový limit (bimetal), patron SaB s nemagnetickou střelou a nějaká nalezená tovární TMJ čtyřicítková střela, evidentně pokovená stejnou technologií (větší vrstvou).

Nepříliš zdařilý detail řezu, aby bylo vidět, že se jedná skutečně o měděný "plech" a nikoli "nátěr".
Obrázek

Nemám mikrometr, takže jediné velmi orientační měření šuplerou před a po mědění by dávalo tloušťku mědi cca 0,15mm. V principu vycházím z návodu zde: http://jaknato.policka.cz/prebijeni.html Obnažené olovo v drážkách je způsobeno tím, že pokusně byly střely jen navázány na drátky jako špekáčky a zavěšeny do skleničky. 6 střel v lázni, proud cca 0,5A (5V větev z počítačového zdroje, vřazen odpor 10ohm), cca 4hodiny, míchání příležitostně ručně. Kalibrem to šlo pokovené hodně ztuha. Holé jím prakticky propadávají bez odporu.

Nemám zdroje na tvrdé olovo, čili hledám, zda by toto byla cesta, jak udělat slušnou střelu z měkoty. Ono to měkké olovo sice střílí i namazané aloxem, ale s velkým rozptylem (byť na akční palbu stačí) a hodně maže.

Na závěr bych měl jednu otázku: potřeboval bych střelu šetrně zachytit pro kontrolu celistvosti pokovení po výstřelu - má někdo nápad, ideálně vyzkoušený, jak to jednoduše s minimálními náklady provést?



Steiner
Příspěvky: 784
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#37 » pon 13. kvě 2013, 05:18

ladaj: střelit shora do velkýho sudu s vodou, na dně najdeš nepoškozenou střelu



mocima
Příspěvky: 227

Příspěvek#38 » pon 13. kvě 2013, 07:41

ladaj: u 9 luger by mel stacit i nejaky 50 l kanystr. Aspon podle toho co jsem videl par videi. At tam Pepovi pak nevylivas 200 l vody. :-)



sheep
Příspěvky: 121

Příspěvek#39 » čtv 20. čer 2013, 19:48

Máš to hezký taky jsem zkoušel a musím pochválit tak hezký lesklý povrch jsem neměl nikdy.
Ale je tu otázka za jak dlouho uděláš třeba alespoň 1000ks?Myslím tím čas.
Jak přemýšlíš mědit ve velkém.
Ja nevím na drátkách mě to fungovalo také dobře potom jsem udělal nadržku kde jsem jako elektrodu použil měděný pas 160x10x1000mm(mám tu možnost v zaměstnání) na to vyskládal cca 500ks a zalil a zhora zavěsil stejný pas tak aby se mědilo rovnoměrně a bohužel výsledek hrozný.cca 20 procent střel tak nějak,zbytek jen části,nebo vůbec.Mícháno aktivně po celou dobu.
Různé pokusy odmaštění,v kyselině,v acetonu,používání rukavic atd.Výsledek stále stejný.
Pokud by si přišel na nějaký rozumný postup jak mědit ve velkým budu rád když se podělíš o vědomosti.
Protože mědit ve skleničce to je na pár střel tak na nějakou mířenku.
Nyní jsem sehnal tekutý kluzný postřik na bázi ptfe,který se také vypaluje.Bude stačit airbrush pistolka,ale asi to je také nic moc,protože bude velká spotřeba a jak jsem byl upozorněn není to zrovna levné.



sheep
Příspěvky: 121

Příspěvek#40 » stř 28. srp 2013, 19:56

Vracím se zpět k povrchu práškovou barvou.Střela se dá potáhnou čímkoli.Práškovou barvou na bázi epoxidu,epoxidem přímo,to se mě ale neosvědčilo. http://www.youtube.com/watch?v=uiFxAPtx4c0 ,použil jsem osobně jinou dostupnější pryskeřici u nás.Ale nic moc výsledky.Ovšem s práškovou barvou již 3 návštevy střelnice bez problémů a s překvapivým kladným výsledkem.Bohužel jsem v koncích s metodou ulehčení a zrychlení práce napatlání čehokoli na střelu,aby byla ze všech stran hezká.Metodu používám smáčením,to je ale vzít každou střelu do ruky a namočit a přendat.Když ale vezmu že pokud budu mazat do drážky je to stejná operace.



sheep
Příspěvky: 121

Příspěvek#41 » úte 31. pro 2013, 15:13

Nikdo nezkouší já si nemůžu vynachválit.
Žádné caviky.Odleju,plastová nádobka na 100ks 2-3ml Acetonu,předtím jsem používal Nitro a to je velmi špatné.A jak jsem se dočetl na foru venku zkoušel jsem i odlakovače na nehty místo Acetonu a také výborné.5-7 odměrek z LEE matric práškové barvy.Chce to vyzkoušet každá barva je jiná.Zakvrdlat stejně jako s Aloxem,šup stím na pletivo jemnější,pevnější koupeno v MATu.Nechávám osichat jak kdy 20min-30min a potom do staré trouby kterou mám venku za barákem.Tam 20 min.
Dělám raději dva nánosy než jeden velký.

Budu zkoušet jinou barvu na bázi polymeru.Nedaří se mě sehnat vinyl.

Uživatelský avatar
BusDriver
Příspěvky: 91

Příspěvek#42 » stř 1. led 2014, 21:16

Na zkoušení nemám čas, ale každý podobný pokus se chválí. Na tom videu to vypadá hrozně snadně, ale myslím, že to bude docela pakárna. Chtělo by to nějaké foto, jak to vypadá. Myslím, že výsledný produkt se bude velice blížit Aresu, který má celou technologii výroby už vychytanou.

Uživatelský avatar
RedCrown
Příspěvky: 34

Příspěvek#43 » pát 10. led 2014, 14:36

když bychom se vrátili k poměďnování. Myslíte, že by fungovalo pokovení ve vyřazeném bubnu z pračky. Má díry, takže by se tam elektrolyt dobře prolíval, je to nerez, takže vodivé by to bylo. Viděl někdo bubnové pokovení v praxi?

Uživatelský avatar
peggy
moderátor
Příspěvky: 1576

Příspěvek#44 » pát 10. led 2014, 14:42

Tipoval bych, že na bubnu bude velká ztráta na mědi.



aleš_
Příspěvky: 136

Příspěvek#45 » pát 10. led 2014, 15:26

A co použít měděný plech a náboje na něj nastavět a druhý pověsit nad to jako anodu? Když se na plechu udělá moc silná vrstva mědi, jde ho dát jako anodu a měď se zase vrátí do elektrolytu. Spodní strana bude odkrytá, ale to je i u FMJ. Osobně si nemyslím, že za 0,0005 s se stihne vypařit nějaké významnější množství. IMHO ze zápalky a střelného prachu těch škodlivin bude víc a vnitřní střelnice by měla mít ventilaci v každém případě.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host